Har nogen tips til den bedste måde at fæstne reb i en presenning? Metaløje? Slå reb omkring det, men hvordan afslutte/fæstne?

Et jungletip er at tage en kogle, hvor presningen foldes rundt og snoren bindes fast, så kogen bliver helt inden i presningen. Det fungerer også godt med en lille bold.

• Synes
Suvi5700
  • Laddar…
Suvi5700
S sepani sagde:
Har nogen tips til den bedste måde at fastgøre reb i en presenning? Metaløje? Slå reb rundt om den, men hvordan afslutte/fikser?
Lær dig nogle knob

C
Udfordringen plejer ellers ikke at være, hvordan reb fastgøres i presenningen, men hvordan man forankrer en pres uden at det hele blæser i stykker.

• Synes
sepani og 1 anden
  • Laddar…
Var en sådan her variant jeg tænkte på…men hvordan ”afslutter man…? En eller anden form for klamme?

• Kaus i rustfrit stål fra onlinebutik, formet som en dråbe med åbning, bruges til styrkelse af tovværk i byggeriprojekter.
Suvi5700
S sepani sagde:
Var en sådan her variant jeg tænkte på…men hvordan ”afslutter man…? Nogen slags klammer?
Nu ved jeg ikke helt, hvordan du tænker med presning og en kaus. Kausen på billedet bruger man og splejser en tamp rundt.

Hvad er det egentlig for en presenning, du forsøger at sætte fast, og i hvad skal den fastgøres?

En kaus bruges omkring et reb eller wire, hvor belastningerne og slid er betydeligt højere end, hvad en almindelig tynd presenning kan tåle.

• Synes
sepani og 1 anden
  • Laddar…
Suvi5700

S sepani sagde:
Var en sådan här variant jag tänkte på…men hur ”avslutar man…? Någon sorts klammer?
Det du leder efter hedder øjelet.

• Synes
sepani og 1 anden
  • Laddar…
Pjosk75 Pjosk75 sagde:
Hvad er det egentlig for en presenning du prøver at fastgøre, og i hvad skal den fastgøres?

En kaus bruges rundt om et reb eller wire, hvor belastningerne og slid er betydeligt højere, end hvad en almindelig tynd presenning kan tåle.
Jo, det ved jeg, og at man kan splejse den. Mine reb, jeg bandt fast i presenningen og låste med en stopknude, syntes jeg blev lidt klodsede. Ville hellere have en kaus gennem øjet.

Pjosk75 Pjosk75 sagde:
Hvad er det egentlig for en presenning, du prøver at fastgøre, og i hvad skal den fastgøres?

En kaus bruges omkring et reb eller wire, hvor belastningerne og slid er betydeligt højere, end hvad en almindelig tynd presenning tåler.
Presenningen er af virkelig kraftig kvalitet

Suvi5700
S sepani sagde:
Jo det ved jeg og at man kan splitte den. Mine reb jeg knyttede fast i presenningen og låste med en stopknude syntes jeg blev lidt kluntede. Ville hellere have en kaus gennem øjet.
En stopknude? Der er jo mange gode knuder. En pælestik for eksempel. Hvad skal du bruge presenningen til?

Suvi5700 Suvi5700 sagde:
En stoppknude? Der findes jo mange gode knuder. En pælestik for eksempel. Hvad skal du bruge pressenning til?
pælestik godt tip selvom den tager lidt mere tov end stopp8. pressenning skal ligge over bådvugge i havn

S sepani sagde:
pælestik gode tips, selvom den tager lidt mere reb end stop8. presenning skal ligge over bådvugge i havnen
Pælestik i enden som gøres fast først og halvstik om egen part i den anden, da den senere kan slås under spænding er, hvordan jeg gør i de tilfælde.

• Synes
sepani
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.