Hej!

Jeg havde tænkt mig at hænge et større spejl op på væggen. Men væggen er af letbeton og er omkring 8 cm bred.

Jeg er usikker på, hvor tungt spejlet er, men jeg anslår 8-13 kg, det hænges op med en snor på bagsiden.

Mit spørgsmål er, om I tror, at væggen kan klare den vægt med en enkelt skrue + plug?

Jeg værdsætter et svar, tak!

Jaja minsandten! Med det rigtige skrue/pløk/krog klarer du det nemt. Vil du øge margen endnu mere, sætter du to kroge med 10 cm afstand ved siden af hinanden og slår linen omkring begge. Vupti har du halveret belastningen på hver krog.

tak så meget for svaret! Går det fint med hvilken som helst plugg eller behøver man en specifik for letbeton?

T
Det plejer at gå godt med almindelig plastpløk - bare du borer med den rigtige dimension på boret for pløkken, og at skruen er rigtig for pløkken. Både diameter og længde.

Det er ikke så meget belastningen, der er problemet, som at skruen skal blive siddende og ikke falde ud. Lidt afhængig af typen af letbeton kan du have brug for forskellige ting. En almindelig universalpløk fungerer ofte (men sørg for at bore et så lille hul, du kan).

Mine letbetonvægge, som pulveriseres bare du ser på dem, bruger jeg udelukkende denne type pløk i. https://www.fast-fastening.com/fast/IboxServlet?p=IXK003&LVL3=324311 Med dem borer du et væsentligt mindre hul (måske 2-3 mm for en 6 mm-pløk) og så hamrer du den ind med en hammer.

M MeraBygg sagde:
Hej!

Jeg havde tænkt mig at hænge et større spejl op på væggen. Men væggen er af letbeton og er cirka 8 cm bred.

Jeg er usikker på, hvor tungt spejlet er, men anslår 8-13kg, det hænges op med en line på bagsiden.

Mit spørgsmål er, om I tror, at væggen kan klare den vægt med en enkelt skrue + plug?

Sætter pris på svar, tak!
Det kan blive svært at få plads til et større spejl på en væg, der kun er 8 cm bred.

Muligt at du må fasede kanterne lidt, så det kan være der.

• Haha
Testarn
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.