Hej. Har tænkt at sætte panel på mit teglhus.
Hvordan går man frem, er der noget specielt man skal tænke på, f.eks. en luftspalte eller lignende?
Hvordan gør man omkring vinduerne?
Mvh
Hvordan går man frem, er der noget specielt man skal tænke på, f.eks. en luftspalte eller lignende?
Hvordan gør man omkring vinduerne?
Mvh
Medlem
· Västernorrland
· 12 037 indlæg
vil du have panel, er det nok bedre at fjerne teglet først.
Okay, hvorfor?😐
Medlem
· Västernorrland
· 12 037 indlæg
man slipper jo at bygge udad så meget, og man kan ordne med isolering på en bedre måde uden mellemkonstruktioner, der bliver mærkelige. Så kan man jo isolere lidt ekstra og alligevel have vinduer og sådan på de gamle steder.
Eller havde du tænkt at beklæde direkte på teglet?
Eller havde du tænkt at beklæde direkte på teglet?
Medlem
· Västernorrland
· 12 037 indlæg
Ja, det kan du vel mene, men ts har jo ikke skrevet så mange fakta, og det er et frit forum, og det står hver enkelt frit for at tage del i den information, der anses som anvendelig.harry73 sagde:
Jeg er enig med Stefan her. Hvis man vil skifte facademateriale til panel, bør murstenen fjernes først.
Men jeg må også spørge, hvorfor du vil skifte til panel?
Mursten er jo vedligeholdelsesfrit, og din facade vil se lige så fin ud om 100 år uden at du behøver løfte en finger. Panel derimod skal vedligeholdes med 10-15 års mellemrum for ikke at se ud som skidt og til sidst blive ødelagt.
Men jeg må også spørge, hvorfor du vil skifte til panel?
Mursten er jo vedligeholdelsesfrit, og din facade vil se lige så fin ud om 100 år uden at du behøver løfte en finger. Panel derimod skal vedligeholdes med 10-15 års mellemrum for ikke at se ud som skidt og til sidst blive ødelagt.
Selvbygger
· Arvika
· 1 527 indlæg
Fjerner du murstenene, skal du bygge på væggen mindst lige så meget som murstenene er tykke + luftmellemrummet, ellers kommer det til at se mærkeligt ud ved soklen. Murstenene flugter vel mere eller mindre ved soklen?
Klik her for at svare