13,609 læst ·
24 svar
14k læst
24 svar
Sætte op loftpanel
Sømpistolen fungerer godt, men indtil videre er det ikke mig, der står for sømningen. Panelet, som er oppe nu, er kun i stueetagen, og der skal vi ikke gøre noget selv.KarlXII sagde:
Jeg satte op brystpanel i min hall for 18 måneder siden. Den fik "...ligge indendørs i ca. 2 uger for at akklimatisere sig. Så har den krympet færdigt." som byggemarkedet sagde. Jo, jeg satte den op, malede, og se, efter ca. 2 uger til havde jeg hvide striber langs panelet. Ikke bare en millimeter, men 5-6 mm nogle steder.
Stol på MIG. 8)
Stol på MIG. 8)
Enig i at man skal male før man sætter panelen op. Man undgår som sagt sprækkerne, når træet tørrer, men det er også en fordel at kunne male uden at skulle have hænderne over hovedet. Jeg synes også, at det afhænger lidt af, hvilken maling man bruger. Skal man hvidlasere loftet, så er der alligevel så meget "liv" i loftet, at sprækkerne ikke bemærkes så meget som hvis man lakerer med en dækkende maling. Vores entréloft malede jeg med dækkende maling. Først en grundmaling, derefter en første strygning, inden jeg satte det op. Til sidst fik loftet en færdigstrygning. I alt tre malinger altså. Loftet havde brug for tre strygninger, men det ville ikke have været muligt at stryge tre gange og så sætte det op, for så ville det ikke have været muligt at trykke panelen sammen. Derudover bliver der let lidt "skader", når man sætter panelen op, som man kan skjule med en maling.
Hvis man skal lasere, før man sætter panelet op, er det vel bare at smøre det på. Hvorfor skal det tørres?
Når man laserer, tilfører man vel også fugt til træet. Er det ikke bedre at lasere så hurtigt som muligt og derefter lade det tørre?
Når man laserer, tilfører man vel også fugt til træet. Er det ikke bedre at lasere så hurtigt som muligt og derefter lade det tørre?
Klik her for at svare