Overvejer hvordan man får taget op så smidigt som muligt. En oplagt mulighed er jo en trykluftdrevet sømpistol. Sparsom som jeg er, så undrer jeg om der ikke findes et billigere alternativ, som er lige så enkelt.
En tanke jeg har er at bruge en elektrisk hæftepistol. Der findes jo dem, som skyder 16 mm dyckert. Er der nogen, der har prøvet om det fungerer?
 
Det kommer ikke til at virke!
Skaff en sømpistol, eller lej en og brug 30-40 mm søm.
 
GF der findes maskinudlejning i Järfälla ;D ;D
 
Sweli sagde:
GF det findes maskinudlejning i Järfälla ;D ;D
Jo. Og vil man ikke leje, så tror jeg, man kan slippe med 2000 kr for en billig trykluftspumpe og sømpistol (Biltema eller Classe). Pumpen kan man jo altid have brug for senere.
Jeg overvejede vel mest, om der findes noget alternativ til sømpistolen udover hammeren.

Det er dumt at være for nærig - det bliver oftest dyrere... :P
 
Jeg købte en billig en på Bauhaus efter tips fra en håndværker. Den har det tillidsvækkende navn "Airy" og fungerer faktisk rigtig fint. Problemet med at mange sømpistoler driller er, at de ikke får nok kærlighed (olie) og begynder at hakke. Jeg købte derfor en tågesmører til at sætte mellem slange og sømpistol, en investering på omkring 60 kr, som har vist sig at være meget god. Sømpistolen kostede omkring 500,- +/- 100,-, jeg kan faktisk ikke huske det.

Kompressormæssigt kan du klare dig med stort set hvad som helst, en sømpistol bruger ikke meget luft. Jeg har en 150 liters her, den starter en gang om dagen, hvis man arbejder meget hårdt...
 
KarlXII sagde:
Jeg købte en billig rackare på Bauhaus efter tips fra en håndværker.
Var det den på 150 liter som var en "billig rackare"? Sådanne går vel på 5000 kr og opad. Selv tænker jeg mig mere 1000 kr for en billig rackare. En sådan er jo nok til en sømpistol. Det er jo næsten nok med en cykelpumpe for at drive sømpistolen. :D

Købte du pistolen på Bauhaus også?
 
Nix, det er sømpistolen som er billig og kommer fra Bauhaus.
Kompressoren nævnte jeg bare som en bisætning...
 
At satse på halvdårlige værktøjer er dumsnærrigt synes jeg ;D

Det er som at købe dårlige gryder til køkkenet, det, ved vi kvinder hvad det indebærer. ;D

At købe kvalitetsværktøjer bliver billigere i længden og man gør arbejdet hurtigere.
 
Sweli sagde:
At satse på halvdårlige værktøjer er dumsnål, synes jeg ;D

Det er som at købe dårlige kasseroller til køkkenet, det ved vi kvinder, hvad det indebærer. ;D

At købe kvalitetsværktøjer bliver billigere i længden, og man gør jobbet hurtigere.
Jeg veeeeet. Og alligevel lærer jeg det aldrig. Man står der glad i hågen med et billigt værktøj fra Rusta, som enten går i stykker eller gør et dårligt arbejde. Så tager man afsted og køber et rigtigt værktøj. Sent skal de saktmodige lære.

Jeg kan ikke hjælpe det. Gammelmormor kom fra Småland, så det sidder i blodet.
 
Lav en blodudskiftning da ;D ;D ;D ;D ;D

Købte en "super lampe" på Rusta. Genopladelig med kæmpe batteri, Philips halogenlampe. 299:-.

Jeg tænkte, det må være rigtig godt at have, når man arbejder. Kom hjem, ladede den ifølge anvisning. Da jeg havde brug for den til at flytte ledningerne til computeren, lyste den i 5 minutter, så slukkede den og kunne ikke tændes igen :-/

Men man kan aldrig sige, at billigere ting er "bare" sk...

Kørte til Bauhaus og købte en "combi-stige" 2600:- Nogle uger senere ser jeg hos netop Rusta, at de har samme stige (andet mærke) for 950:- så bliver man glad :-/
 
Sweli sagde:
Lav en blodbyte da ;D ;D ;D ;D ;D
Købte en "super lampe" på Rusta. Genopladelig med kæmpe batteri, Philips halogenlampe. 299:-.
Noget blodbyte bliver det ikke. Jeg trives med at være nærig.

Har faktisk overvejet den der lommelygte du købte. Var den virkelig på 1500 W? Prøvede du at grille flintastek med den? ;)

Jeg købte en lampe på Biltema som opfylder din beskrivelse (bortset fra antallet af Watt) som fungerer rigtig godt. Prisen var også omkring 300 kr. Et must hvis man bygger i den mørke tid.
 
At du trives, tvivler jeg ikke et sekund på, men trives din omgivelser? ;D

Ang den fantastiska lampe. Ja det stod på kartonen og det lyser 1500w men kun i nogle få minutter, så slukker det :-/

Jeg tænkte gå tilbage med sk.... det er ingenting at have.
 
Her kommer facit (fra dagens indkøb på Bauhaus):

Kompressor 899:- (24 liter, 1.5 hk)
Søm pistol Airy 399:- (tak for tipset Kalle 12)
Slange 10m 219:-

Sammen med en håndfuld søm blev det 1600:-. Helt ok (selv for en nærrig).
 
(tak for tippet Kalle 12)
Nemas problemas!

Her kommer nogle flere:

Jeg anbefaler stadig den der dimsmørje til 60 :-.
Hvis ikke...vær supernøjeregnende med at dryppe i en dråbe fra den medfølgende flaske efter hver dag og/eller til frokost hvis du kører hele dagen.

Spik skævt ind mod fjederen på træet med en ret god vinkel, så ses spiken slet ikke.
 
GF, jeg så at loftpanelet er begyndt at komme op...
Hvordan går det, hvordan sømmer du, og hvordan virker sømpistolen? :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.