Hej!

Jeg har tænkt mig at udskifte vores gamle garderobeskabe med lidt nyere og friskere PAX-garderobeskabe.

Men under det nuværende garderobeskab er der ingen gulv, så nu spekulerer jeg på, om man kan lægge nyt gulv nogle planker nedenunder og derefter sætte et nyt skab op. Det nye skab vil blive bredere og dybere.

Så jeg undrer mig over, om det vil kunne stå stabilt som billedet nedenfor viser? Det vil jo hovedsageligt stå på det nye gulv og komme lidt ud på det gamle og dermed kun have nogle få cm "revne" lidt længere inde i skabet. Hvor meget plads skal jeg have længst inde på det nye gulv (hvis det skal kunne bevæge sig men stadig stå stabilt)? Er noget uklart, må jeg se, om jeg kan præcisere lidt.

Tak på forhånd.

• Diagram viser ny og gammel garderobes overlap med gulvudskiftninger. Ny garderobe står delvis på nyt gulv og strækker sig ud over en gammel gulvfri sektion.
Hej og velkommen til ByggaHus.
Det nemmeste er at købe en gulvspånplade og lægge der, hvor der mangler gulv. Det ville også fungere at placere de nye garderober og skrue dem sammen og fastgøre dem til væggen.

thomas33 thomas33 sagde:
Hej og velkommen til ByggeHus.
Det nemmeste er at købe en gulvspånplade og lægge der, hvor der mangler gulv. Det ville også fungere at placere de nye skabe og skrue dem sammen og fastgøre dem til væggen.
Har nemlig lignende gulv i kælderen, men behøver det at gå helt ud til kanten? Eller kan der være nogle cm hul?

Nogen cm åbning gør ikke noget for garderoben, men kan måske give gulvtræk?

thomas33 thomas33 sagde:
Nogen cm mellemrum gør ikke noget for garderoben, men kan måske give gulvtræk?
Hvad jeg har googlet mig til, så er dette primært et problem for huse bygget i 1800-tallet? Huset her er bygget lige før Anden Verdenskrig.

Du kan jo fylde ud med noget andet den sidste centimeter, plastfolie, masonitplade eller hvad du har til rådighed.

Gulvtræk har ikke så meget med alder at gøre, men hvor mange sprækker der er i konstruktionen.

• Synes
thomas33
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.