Som allerede påpeget, lim dæksiden på en smal lægte, som du derefter skruer fra siden af rammen.
Dog skal du flække to stykker dækside for at få det pænt. En der dækker sprækken samt en der monteres 90 grader roteret og dækker fronter.
Dog skal du flække to stykker dækside for at få det pænt. En der dækker sprækken samt en der monteres 90 grader roteret og dækker fronter.
Hvad mener du med "samt en som monteres 90 grader roteret og dækker fronter."?N nybyggarn3 sagde:
Skal du beklæde undersiden? For at undgå at samle skidt ville jeg ikke efterlade et hul kun oppefra, og hul nedefra formoder jeg, at du ikke vil efterlade.M Mjärn sagde:
Du har allerede fået tips til, hvordan man fastgør dæksstykket. Et andet tip er at bruge bløde lister med U-profil, der slutter tæt mod væggen, hvis væggen er for kroget. Man stikker den savede ende af dæksstykket ind i U-profilen, monterer dæksstykket og presser derefter listen ud mod væggen. Nu er det en så kort strækning, at det burde fungere alligevel. Men dæksstykker til f.eks. 220 cm høje skabe kan være svære at få til at sidde godt, hvis væggen er alt for kroget. Lister af den aktuelle slags fungerede rigtig godt hjemme hos os, men hvis hverken væg eller dæksstykke er hvid, kan det nok se lidt sjovt ud.
Vi har gjort på samme måde i vores køkken.N nybyggarn3 sagde:
Brugte hylder i melamin, som jeg savede i strimler, som vi skruede fast indefra skabet. Sørgede for at få hvid overflade udad, da den (på marginalen) kan blive lidt synlig nærmest kabinetstammen.
Klik her for at svare