Er der nogen, der har tips til, hvordan jeg fastgør en dækkeside på denne 5 cm smalle overflade mellem skabet og væggen? Jeg kommer til at skulle gøre dette rundt omkring i bryggerset. Kan ligesom ikke komme ind med fingrene og hånden, så.. Har I nogle tips til, hvordan man gør?

• Et snævert mellemrum mellem et grønt skab og en trævæg, hvor en dækkende plade skal fastgøres.
Sæt et stykke regel/lægte som støtte, der skrues fast indefra skabet. Dækpladen kan du fastgøre til reglen/lægten før montering.

• Synes
dilemma og 3 andre
  • Laddar…
AXS
Du kan også bruge dekorlist i stedet for dækside, hvis det er mindre end 6 cm. Så kan du skrue direkte ind i listen fra skabet. Det kan også blive billigere.

L Ludde76 sagde:
Sæt et stykke regel/lægte som støtte, der skrues inde fra skabet. Dækpladen kan du fastgøre i reglen/lægten inden montering.
Antager at det er den bedste idé.

AXS AXS sagde:
Du kan også bruge en dekorliste i stedet for en dækplade, hvis det er mindre end 6 cm. Så kan du skrue direkte ind i listen fra skabet. Det kan også blive billigere.
Ikea har sendt med de plader, jeg skal bruge der. Så jeg kommer til at bruge dem. De er pæne, så jeg vil have dem.

• Synes
AXS
  • Laddar…
L Ludde76 sagde:
Sæt et stykke regel/lægte som støtte, der skrues ind fra skabet.
Eller limes.

Som allerede påpeget, lim dæksiden på en smal lægte, som du derefter skruer fra siden af rammen.

Dog skal du flække to stykker dækside for at få det pænt. En der dækker sprækken samt en der monteres 90 grader roteret og dækker fronter.

N nybyggarn3 sagde:
Som redan påtalats, lim en dækside på en smal regel som du derefter skruer fra siden af stommen.

Dog behøver du klyve til to stykker dækside for at det skal blive pænt. En som dækker sprækken samt en som monteres 90 grader roteret og dækker fronter.
Hvad mener du med "samt en som monteres 90 grader roteret og dækker fronter."?

K
M Mjärn sagde:
Er der nogen, der har tips til, hvordan jeg fastgør en dækskive på denne 5 cm smalle flade mellem skabet og væggen? Jeg bliver nødt til at gøre dette rundt omkring i bryggerset. Jeg kan ligesom ikke komme til med fingrene og hånden, så.. Har I nogle tips til, hvordan man gør?
Skal du beklæde undersiden? For at undgå at samle skidt ville jeg ikke efterlade et hul kun oppefra, og hul nedefra formoder jeg, at du ikke vil efterlade.

Du har allerede fået tips til, hvordan man fastgør dæksstykket. Et andet tip er at bruge bløde lister med U-profil, der slutter tæt mod væggen, hvis væggen er for kroget. Man stikker den savede ende af dæksstykket ind i U-profilen, monterer dæksstykket og presser derefter listen ud mod væggen. Nu er det en så kort strækning, at det burde fungere alligevel. Men dæksstykker til f.eks. 220 cm høje skabe kan være svære at få til at sidde godt, hvis væggen er alt for kroget. Lister af den aktuelle slags fungerede rigtig godt hjemme hos os, men hvis hverken væg eller dæksstykke er hvid, kan det nok se lidt sjovt ud.

M Mjärn sagde:
Hvad mener du med "samt en som monteres 90 grader roteret og dækker frontene."?
Ja, det var ikke den bedste beskrivelse:)
Det handler om at passtykket skal være i niveau med frontene og ikke med stommen. Billedet er fra et hjørne og ikke afslutning mod væg, men det er samme princip.

• Køkkenhjørne med træskabe og mørk bordplade, der viser detaljen af passbitens flugt med fronterne.
K
N nybyggarn3 sagde:
Ja, det var ikke den bedste beskrivelse:)
Det handler om, at passstykket skal flugte med fronter og ikke med stommen. Billedet er fra et hjørne og ikke en afslutning mod væg, men det er samme princip.
Vi har gjort på samme måde i vores køkken.
Brugte hylder i melamin, som jeg savede i strimler, som vi skruede fast indefra skabet. Sørgede for at få hvid overflade udad, da den (på marginalen) kan blive lidt synlig nærmest kabinetstammen.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.