Hej
Ser at spørgsmålet har været oppe i tidligere tråde. Dog har jeg ikke set løsningen på dette.

Har bygget et rum med to vægge under skråtag (se billede). Vinklen på væggene er 90° og taghældningen 30°. Listerne ligger an i nederkant mod væggen og skaber skygge opad.
Når hulkehlisterne skal mødes i hjørnet, hvor det afviger i tre retninger, kan jeg ikke få det til at passe. Findes der overhovedet en løsning på dette? Det differerer lidt for meget i nederkant på den nedadgående.
(Listerne på billedet er overdimensionerede men korrekte i proportionerne).

Nogen, som ikke er som mig; lønslave, som har en idé til, hvordan man løser dette?
Hålkællister under skråt loft, vægmønster med fyrtårn, dør med koøje og udfordring med samling i hjørne.

Listen som skal være over døren kan du save i bagkant. Så bliver det som et almindeligt yderhjørne.

K Kurtivan sagde:
Her er der lidt at læse og lære om at praktisk gera loftlister:
[link]
Et godt link, og hvis han har ret, skal sådanne lister i sådanne vinkler ikke sættes af amatører. Fysisk umuligt at få et sådant hjørne til at passe uden at lave listen om.

Jeg renoverede for nylig soveværelserne på landet med skråtag, jeg syntes faktisk det blev pænest uden liste. Jeg malede lofterne og tapetserede derefter væggene, og med hjælp af en lang stållineal gik det fint at skære tapetet midt i overgangen væg/skråtag.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.