4,570 læst ·
11 svar
5k læst
11 svar
sætte fast skillevægge på plade med gulvvarme?
Hej,
Har ikke fundet hjælp til mine spørgsmål nogen steder indtil videre... Jeg har brug for at vide, hvordan man fastgør skillevæggene på en plade med vandbåren gulvvarme. Der er beton ca. 2-5 cm ovenpå gulvslangerne, men jeg vil nok ikke risikere noget ved at begynde at sømme/skruve, eller hvad siger I...? Hvad skal man have under syldebredden? Syllpap eller aldersbestandigt? Gælder det samme for våde områder, hvor der heller ikke skal sættes noget aldersbestandigt på væggene?
MVH/Tiina
Har ikke fundet hjælp til mine spørgsmål nogen steder indtil videre... Jeg har brug for at vide, hvordan man fastgør skillevæggene på en plade med vandbåren gulvvarme. Der er beton ca. 2-5 cm ovenpå gulvslangerne, men jeg vil nok ikke risikere noget ved at begynde at sømme/skruve, eller hvad siger I...? Hvad skal man have under syldebredden? Syllpap eller aldersbestandigt? Gælder det samme for våde områder, hvor der heller ikke skal sættes noget aldersbestandigt på væggene?
MVH/Tiina
Bruger du 60mm slagspiker til gulvregel i træ som er 45 mm så er det ingen problemer, mange af montagesnedkerne gør det, går kun ned 15 mm i pladen. Så sidder det også fast med det samme. At lime virker jo også men det har jo tørretid. Valgfrit som sagt...
Ja man må jo håbe at slangen ikke tilfældigvis er placeret højere netop der, hvor der sømmes. Hvis man slipper for at bo i elendigheden, når der skal renoveres og går økonomisk fri, er det jo selvfølgelig ikke urimeligt at chancen lidt.Peter Låssmed sagde:
Slangen burde ikke ligge i vejen, men ret ofte er tingene ikke som de bør være....
Klik her for at svare