Jeg er i gang med at forskønne lidt i et soveværelse, som har en nyudmuret væg af lecablokke. På den vil jeg sætte fast OSB-plader og derefter tænkte jeg at sætte gips. Mit spørgsmål lyder: HVORDAN får man fast OSB på leca?? Skruer man med speciel skrue? Skrue plus lim? I så fald hvilket lim? Taknemmelig for hjælp...
Derfor at jeg vil kunne hænge et maleri eller noget andet måske uden at det bliver en masse boring og plugning. For eksempel. Jeg er desuden hjerteligt træt af at pudse. Jeg er opmærksom på, at der findes alternativer til, hvordan man gør med vægge, men jeg synes, vi skal gå tilbage til at forsøge at besvare det spørgsmål, jeg har stillet.
Hvis det ikke er 100% lige på alle led, så skal du nok starte med at sætte reglar, så det bliver lige.
En eller anden form for "skrue" og pløk skal du nok bruge. Til træreglar kan man fx bruge facadepløk. Hvis du sætter OSB direkte på Leca, fungerer det sikkert godt med sømpløk. Der findes sikkert flere gode varianter. At lime virker dog unødvendigt.
En eller anden form for "skrue" og pløk skal du nok bruge. Til træreglar kan man fx bruge facadepløk. Hvis du sætter OSB direkte på Leca, fungerer det sikkert godt med sømpløk. Der findes sikkert flere gode varianter. At lime virker dog unødvendigt.
Klik her for at svare