Hej skal købe hjørnelister i morgen. Børnene spiser kanterne op med legetøjet... forstærkede bare kanterne med pap.

Nu til mit spørgsmål. Skal jeg købe hjørnelistebeskyttere i fyrretræ eller pvc plastik? Måske findes der mange forskellige varianter? Ville være rigtig nemt at kunne lime dem fast. Mvh

Det går udmærket at lime dem fast, vælg en lim type Sika MaxTack som hærder relativt hurtigt.

Advarsel mod pattex NoNails, det sidder dårligt som bare fanden.

Derimod har Sikas MaxTack og en variant som Bostik fungeret godt for mig.

Jeg ville have valgt træ, men det er vel mest en smagssag. Limen fæster muligvis dårligere på plast også.

Jeg tror jeg tager fyrretræ. Men skal jeg lægge en tynd strimmel i midten af hele listen? Vil jo helst ikke have, at der smutter lim ud uden for listen :)..

Efter jeg har limet, skal jeg så holde den fast eller læne noget mod listen, indtil det sidder? Eller måske er det nok med en klat lim hver anden dm?

Kan jeg få fat i limet på bauhaus?

Du kan lægge en streng i midten. Det er sikkert nok at komme lidt ud også, men en streng er nem at lægge, og så ved man, at man får greb, selvom det er lidt ujævnt.

Ja, jeg tror du finder Bostiks lim der, men ikke Sika.
Maxi Bond Extreme hed Bostiks variant, jeg brugte, den købte jeg netop på Bauhaus.

Trykker du fast og holder listen på plads en lille stund, så sidder den nok derefter.

Du skal bare passe på, at limen ikke danner en så tyk streng, at der bliver en sprække mellem listen og væggen, det kan se lidt mærkeligt ud.

• Synes
ganooo
  • Laddar…
Okay, jeg gør som du siger :). Er det værd at lede efter sikas lim? F.eks. hos woodys eller byggmax? Tusind tak for al hjælp

Tror ikke det er værd at lede efter netop sika, bostik fungerer lige så godt. Dog så jeg netop at bostiks virkede meget dyrt, 140:- på Bauhaus, tror jeg betalte omkring 70 for Sikas på Hornbach for en 300ml tube.

Men på den anden side tror jeg Bostiks findes i en mindre tube på Bauhaus. Men er det alligevel en række lister, der skal limes, så går det jo til. Samlet set er det alligevel pengene værd, arbejdet bliver så meget lettere og hurtigere :)

Sikas lim var dog meget let at arbejde med, så jeg ville tage det før Bostik igen næste gang. Hvilket der hæfter bedst er jeg usikker på, det var et stykke tid siden jeg brugte Bostiks.

Der findes sikkert lignende lim fra flere mærker, men dette er dem jeg har erfaring med, som faktisk fungerer.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.