Jeg er i gang med at bygge et solpanel af nogle gamle ting, jeg har liggende.
Jeg har 4 hærdede glas, som jeg tænker at sætte på en imprægneret regelramme. Jeg har googlet lidt efter lister/profiler, som man kan bruge til at holde glassene på plads, men finder ikke noget perfekt. Jeg antager, at jeg ikke søger på de rigtige ord.
Tanken var at lægge en gummilist på regelrammen. Derefter lægge glasene på, og til sidst en L-profil, der går over glasset og som skrues i regelrammen (og også dér noget gummi mod glasset). Jeg gætter på, at der findes færdige løsninger til dette??
Samlingerne mellem glassene (4 glas, 3 samlinger Glas||Glas....) tænkte jeg bare at lægge en silikonetråd oppefra og ned, men det holder måske ikke?
Jeg har 4 hærdede glas, som jeg tænker at sætte på en imprægneret regelramme. Jeg har googlet lidt efter lister/profiler, som man kan bruge til at holde glassene på plads, men finder ikke noget perfekt. Jeg antager, at jeg ikke søger på de rigtige ord.
Tanken var at lægge en gummilist på regelrammen. Derefter lægge glasene på, og til sidst en L-profil, der går over glasset og som skrues i regelrammen (og også dér noget gummi mod glasset). Jeg gætter på, at der findes færdige løsninger til dette??
Samlingerne mellem glassene (4 glas, 3 samlinger Glas||Glas....) tænkte jeg bare at lægge en silikonetråd oppefra og ned, men det holder måske ikke?
Antager at glassene skal være skråt horisontalt?
Ved ikke hvad der gælder med stærk hældning. Ellers er enkle stifter og kit jo en velafprøvet metode til at holde glassene på plads i vinduer... Afhænger selvfølgelig af hvor store ruderne er, hvis de er meget større/tykkere/tungere end almindeligt vinduesglas er stifter og kit nok ikke passende.
Hvad er det for ruder? Størrelse, tykkelse, vægt? Tænkt hældning?
Edit: ser at ordet glasholder, glasclips og glasfæster er almindelige termer når det gælder drivhuse, måske skal du kigge der?
Ved ikke hvad der gælder med stærk hældning. Ellers er enkle stifter og kit jo en velafprøvet metode til at holde glassene på plads i vinduer... Afhænger selvfølgelig af hvor store ruderne er, hvis de er meget større/tykkere/tungere end almindeligt vinduesglas er stifter og kit nok ikke passende.
Hvad er det for ruder? Størrelse, tykkelse, vægt? Tænkt hældning?
Edit: ser at ordet glasholder, glasclips og glasfæster er almindelige termer når det gælder drivhuse, måske skal du kigge der?
Det er 140x90 glas 5mm og ret tunge. De vil hælde 60 grader. Det ville jo være praktisk med en liste, som man bare kunne skrue fast rundt om for at forsegle og holde alt på plads. En tanke er som sagt bare at købe et antal L profiler i aluminium, lægge en streng silikone og skrue dem fast i rammeværket.
Klik her for at svare