Hej! Så jeg at der var en tråd om at forbinde et indgangstag mod stående beklædning. Vi har et lignende problem. Vi skal sætte et buet indgangstag op (som et C der "er væltet fremad") i gennemsigtig plast på en facade med liggende falspanel (også kaldet Z-panel). Sagen er, at vi endnu ikke har sat panelen op. Der er tilstrækkeligt med kortlingar osv. bag panelen, som indgangstaket kan fæstes i.

Men hvordan kan vi smartest gøre, når vi nu sætter panelen op? Skal man først sætte indgangstaket op i kortlingerne og derefter prøve at få panelen omkring taget? Eller skal man først sætte panelen op, og så på en eller anden måde skære en pæn buet rille i panelen og montere taget i rillen (virker besværligt)? Jeg går ud fra, at man også skal have en plade ovenfor taget? Findes der sådanne buede plader?

Mange spørgsmål blev det...er der nogen, der har nogle tips? Tak på forhånd.
mvh
Christopher

Jeg ville nok have monteret det hvælvede tag først, så er det en bagatel at save formen på facadebrædderne ud med en stiksav. Derudover letter det at fastgøre pladen der, hvor den skal fastgøres, dvs. under facaden.
Enhver blikkenslager bør kunne ordne en sådan plade, det er ikke noget mystisk ved det, og det eneste, der behøves, er en skabelon med den hvælvede form.

/Kent

Var og hentede 2 sådan plader/overblik til mine to vinduesvinduer af halvmånetype. Vinduerne er ret store (12 x 6), så det kunne nok sammenlignes med dit tag. 1 dag skulle blikkenslageren bruge på det, og jeg havde foder med som skabelon. 750 kr(!!) stykket måtte jeg betale for dem. Det føltes nok dyrt, men jeg havde brug for dem. Kan måske være godt at have i baghovedet, at det kan koste en del.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.