Hej!
Vi har tænkt os at dele et rum, der kun har et vindue. For at gøre det nemt for os ville vi dele rummet op, så rummene deler vinduet. Vores hus er gammelt, og vinduet er ikke specielt stort, så jeg begynder at undre mig over, om det overhovedet kan lade sig gøre, da væggen vil tage en del plads.
At sætte to nye vinduer ind virker som et kæmpe stykke arbejde, der også kræver byggetilladelse?
Nogen der har nogle råd?
Vi har tænkt os at dele et rum, der kun har et vindue. For at gøre det nemt for os ville vi dele rummet op, så rummene deler vinduet. Vores hus er gammelt, og vinduet er ikke specielt stort, så jeg begynder at undre mig over, om det overhovedet kan lade sig gøre, da væggen vil tage en del plads.
At sætte to nye vinduer ind virker som et kæmpe stykke arbejde, der også kræver byggetilladelse?
Nogen der har nogle råd?
Så som I tænkte først, havde man gjort her i huset før. De to værelser i hver gavl på første sal. Det havde været et stort rum på hver side med et vindue i midten, som de så havde delt op i to værelser, to meget smalle vinduer med væggen i midten. Tåbeligt grimt og upraktisk. Nu er det to store rum igen, de to vægge blev fjernet hurtigere end hurtigt. Efter at have set, hvordan det så ud på denne måde, fraråder jeg stærkt at køre denne "snikvariant".
Klik her for at svare