Hej alle sammen!
Her kommer jeg i behov for lidt svar og lidt råd.
Som nybliven førstegangshusejer vil man jo gerne have lidt bekræftelse, inden man begynder at rode for meget rundt.

Havde en ødelagt gipsvæg i garderoben (mod ydervæggen), som jeg ville tage og bytte ud med OSB og gips.
Ak, opdagede jeg, at der ikke fandtes nogen regel længst ude til venstre i rummet. Den gamle gipsplade fortsætter altså ind bag den næste væg.

Og nu til spørgsmålene!

1. Kan det være nemmest at trække en ekstra regel op længst ude til venstre?
  2. Hvis jeg sætter en ekstra regel, kan jeg så snitte den brune filt op og bare trykke isoleringen indad med reglen?
  3. Denne brune "papfilt", navn på den? Har den samme under isoleringen på loftet.
  4. Den har lidt skader her og der. Skal man give sig i kast med at lappe det på en eller anden måde?
Vi må se, om jeg har gjort mig forstået.
En skadet væg med fjernet gips, brun papirisolering synlig, med tegn på fugt og revner i hjørne mod hvid væg, viser behov for reparation. Brun, slidt papirisolering med revner og små huller, brugt til indvendig vægisolering.

Indervæg eller ydervæg?
Er det en plastfolie, som du har skåret hul i, og det er en ydervæg, så skal du nok "reparere" den.
Der findes aldersbestandig plasttape at købe "overalt".

KnockOnWood KnockOnWood sagde:
Indervæg eller ydervæg?
Er det en plastfolie, du har skåret hul i, og det er en ydervæg, skal du nok "reparere" den.
Der findes aldersbestandig plasttape at købe "overalt".
Det er ydervæg, men det er ikke plast. Mere som "filt" eller papir.
Tidligere ejere havde brugt lange skruer langt ind i isoleringen. Antager at det er en eller anden gammel diffusionsspærre, men ved ikke rigtig hvad dette hedder.

T timmerhuset_78 sagde:
Det er ydervæg men det er ikke plast. Mere som "filt" eller papir.
Tidligere ejere havde kørt lange skruer langt ind i isoleringen. Antager at det er nogen gammel diffusionsspærre men ved ikke rigtig hvad dette hedder.
ligger ikke heller helt tæt uden kun overlappende

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.