Skal jeg måske lægge korte regler mellem dem der står lodret. Så jeg sætter et sæt regler vandret, så de andre ikke kan bevæge sig så meget?

Jeg skal sandsynligvis også sætte en døråbning i et letbetonhus. Jeg gjorde det samme i mit nuværende hus, med træregler og spånplader med glasfiberarmering i fugerne, men tapetet er selvfølgelig revnet.

Er det håbløst at prøve med træregler + gips, eller måske stålregler + gips hvis det skal blive godt, eller er det simpelthen mure der gælder? Hvordan gør man så i en tynd væg? Væggen bliver mellem køkken (ikke vaskebænkszone) og soveværelse.

Jeg tipper om gipsskiva ovenfor, men det fremgår desværre ikke, at jeg mener gips på hele vægoverfladen, ikke i hullet. Sætter man gips over hele, spiller det ingen rolle, om man reglar i hullet med træ.

Ok, tak, så forstår jeg!

Det ser unægteligt ud som en god måde, da det er lettere at bare smække gips op end at mure.

Så virker det med 6mm renoveringsgips og så skrue, eller skal det limes på og/eller plugs i skruehullerne også?

Jeg kan rapportere, at døren jeg satte igen ikke har sprækket i fugerne og nu er det vel 8 måneder alligevel:)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.