Hej,

Vi har lige købt hus, og den tidligere ejer har forsøgt at få fjernet sætningsrevner i stueetagen med glasfiberklæde og tapet, men alligevel er det sprækket for ham lige igennem, og revnerne kan stadig ses. Vores besigtigelsesmand sagde, at den eneste måde at komme uden om problemet på er at sætte nye hele gipsplader over revnerne, i princippet ny gips halvdelen af stueetagen. Er der nogen her med lignende problem eller erfaring med en lignende situation?

Det føles jo ikke som nogen idé at prøve forskellige armeringsnet, da der allerede sidder en glasfibervæv, der er sprækket lige igennem. Mit største problem med at sætte plader er, at det "bygger" jo ca. 10 mm indad, hvilket gør, at alle vindueskarme, lister osv. skal fjernes og flyttes med. En tyndere løsning ville have været at foretrække. Måske krydsfiner på 3 mm?

Der findes 6.5 mm renoveringsgips, men du bliver nok nødt til at tage lister og foder af, for at det skal blive pænt.

• Synes
torvenius
  • Laddar…
hvad er det for et hus? Nogle gange er det jo bygget på en måde, så man på en måde må acceptere en revne en gang imellem. Alle træhuse bevæger sig, og nogle mere visse steder. Nogle gange er det nemmest bare at acceptere det og i stedet bruge tid og kræfter på noget andet.

• Synes
torvenius
  • Laddar…
M mattoys sagde:
Der findes 6.5 mm renoveringsgips, men du bliver nok nødt til at tage lister og foder af for at få det til at se pænt ud.
Tak, ah ok det vidste jeg ikke eksisterede, godt tip, tak! Jo, det har du sikkert ret i selvfølgelig.

S Stefan1972 sagde:
hvad er det for et hus? Nogle gange er det jo bygget sådan, at man på en måde bliver nødt til at acceptere nogle revner nogle gange. Alle træhuse bevæger sig, og nogle mere på visse steder. Nogle gange er det nemmest bare at acceptere det og bruge tid og kræfter på noget andet i stedet.
Træhus fra 78. Jo der er jo risiko for, at man bare må acceptere situationen, det ville bare have været rart at forsøge at afhjælpe det, hvis man skal sætte en flot tapet op over det.

Prøv med papirstrimler i stedet for glasfiber over revnerne - papirstrimler skal jo være stærkere og mere fleksible end glasfiberstrimler.

• Synes
tergo og 1 anden
  • Laddar…
D doubleH sagde:
Prøv med papirstrimler i stedet for glasfiber over revnerne - papirstrimler skal jo være stærkere og mere fleksible end glasfiberstrimler.
Ok tak for svar! Det er ret store revner, men det klarer papiret måske? har meget lidt erfaring med dette

T torvenius sagde:
Ok tak for svar! Det er ret store revner, men måske kan papir klare det? har meget lidt erfaring med dette
Da bør du nok spartle revnerne først og så lægge remser over, inden finsparkling, slibning og nyt tapet eller maling.

• Synes
torvenius
  • Laddar…
D doubleH sagde:
Då bör du nog spackla igen sprickorna först och sen lägga remsor över innan finspackling , slipning och nya tapet alt målning.
Ja det jeg er bekymret over er, at det revner igen, og papir eller glasfibervæv ikke vil holde.

T torvenius sagde:
Ja det jeg er bekymret over er, at det revner igen og papir eller glasfibervæv ikke vil holde.
Det er vel bare at teste på en revne, der ikke er så synlig - måske findes der en bag en bogreol eller lignende...

• Synes
torvenius
  • Laddar…
D doubleH sagde:
Det er vel bare at teste på en sprække, der ikke er så synlig - måske findes der en bag en boghylde eller lignende...
Tak, ja jeg må nok evt. gøre noget sådant!

Er det spånplade som underlag

• Synes
torvenius
  • Laddar…
garvin garvin sagde:
Er det spånplade som underlag
ja så vidt jeg ved er det d

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.