Jeg overvejer at sænke loftet i soveværelset og har et spørgsmål om dimensionen på de regler, jeg skal bruge.
Først havde jeg tænkt at fastgøre 45x45 til loftet for ikke at skulle sænke loftet så meget. Men det bliver ret besværligt, da loftet er af beton.
Jeg tænkte i stedet at sætte stålskinner på hver side af rummet og sprede med regler ovenover. Spændvidden er 425 cm, så er det tilstrækkeligt med 70x45?

Hvis det er stålskinner, som man plejer at bruge til syll og hammerband, kan jeg ikke se, at det bliver en god løsning. Bedre ville det være, hvis du bygger en ramme rundt om rummet med 45x70 og skråskruer regler derimellem, men da skal du forstærke reglerne på i min mening i hvert fald to punkter, hvilket gøres nemmest med en 70-vinkel, som du fastgør med betonskrue alternativt spigplug i loftet.

Et andet alternativ, som bygger mindst, er selvfølgelig at lægge med 28x70, som du fastgør med betonskrue på cc120.

Skal du have gipsetag? Så ville jeg kun bruge stålregler for at undgå revner, som altid opstår, når træ tørrer eller bevæger sig.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.