Hej
Jeg har et lille vinterprojekt, jeg tænkte at lave om tv-stuen til et hjemmebiorum. Projektor og 120" lærred købt.
Jeg tænkte også at sænke loftet ca. 5-10 cm for at skjule grimt betonloft, skjule elkabler og projektor/netværkskabler og samtidig sætte LED spots.
Problemet er, at jeg har vinduer i loftshøjden.
Er der nogen, der har tips til en flot løsning?
Se vedhæftet billede!
Set rum lignende dit, hvor man har sænket loftet ca. 5 cm frem til væggen og derefter i smygen faset op mod oprindeligt niveau. Fem cm på den dybde burde virke. I gamle bygninger med tykke grundmure er det ikke ualmindeligt med rum helt under jordoverfladen, der har lysindfald, som går som en tube opad.
Jeg havde ladet loftet gå frem til nichen og eventuelt sat en vinklet plade mellem vindue og loft.
Ja det lyder som en smart løsning. Googlede lidt men fandt ingen billeder af, hvordan det kan se ud. Det ville være godt, hvis man kunne se billeder af nogen, der har brugt denne løsning.
Set rum lignende dit hvor man har sænket loftet ca. 5 cm frem til væggen og derefter i lysningen skrånet op mod oprindeligt niveau. Fem cm i den dybde burde fungere. I gamle bygninger med tykke grundmure er det ikke usædvanligt med rum helt under jordoverfladen, som har lysindfald der går som et rør opad.
Du måske kan spra en ram rundt, som ikke sænkes, og arbejde med en spændende belysningsløsning i rammen? Dette billede sker at være fra et badeværelse, men du forstår tanken. En LED-list med varmt, dæmpbart lys kunne blive en hyggelig detalje i et biografværelse.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.