Haha, fantastisk :cool:

scim sagde:
Haha, du holdt os på pinebænken et stykke tid ;)
Ja, det er altid lige sjovt at læse alle spekulationerne :). Nu blev det jo ikke så meget af den slags her dog :D

Jeg følte ikke for at grave ca. 1 kubikmeter pladdervåd ler i buldrende mørke og regn for hånd i går aften/nat for derefter at skære i et tryksat 110 rør, hvorfra vandet ville fosse ud, og derefter forsøge at sætte på en muffe og proppe i lermassen....

Det må blive når det tørret lidt op og vandet er løbet bort i rørene :D

Lyder jo som om der er ret vådt i jorden der, hvor du bor.

Jeg undrer mig over, om det ikke kunne være værd at lave en ordentligt dyb pumpesump (ca. 1-2 meter) og løbende pumpe vandet væk derfra og dumpe det så langt fra grunden som muligt, alternativt i afløbet. Godt nok bliver det kun en flytning af vand, som derefter løber tilbage, men det burde i det mindste danne en omvendt kegle af nogenlunde tør jord under huset.

mexitegel sagde:
Ja, det er altid lige så sjovt at læse alle spekulationerne :). Nu blev det jo ikke så meget af den slags her dog :D
Du skulle have formuleret dig anderledes for at maksimere spekulationerne, "Hjælp, der sprøjter vand op fra gulvet" eller lignende, samt billeder der ser ud til at være taget i panik og med våde klude overalt ;)

Jeg er glad for, at jeg bor på en grusbremse, har vel grundvandsniveauet 2-3 meter under kældergulvet ;)

pelpet sagde:
Lyder jo som om det er ret vådt i jorden der hvor du bor.

Jeg undrer om det ikke ville være værd at lave en ordentlig dyb pumpebrønd (ca. 1-2 meter) og løbende pumpe vand væk derfra og dumpe det så langt fra grunden som muligt, alternativt i kloakken. Ganske vist bliver det kun en flytning af vand som så løber tilbage men det burde i det mindste danne en omvendt kegle af nogenlunde tør jord under huset.
Huset er bygget -47 og det er givetvis mindst 10 meter blålera ned til klippen om ikke mere. Jeg tror det kan være lidt risikabelt at ændre forudsætningerne. Det har jo trods alt stået på samme sted uden forkastningsproblemer i 70 år nu...
Det er heller ikke noget problem at kælderen bliver fugtig, så længe det ikke løber ind (eller op:))vand.

Desuden findes der en ordentlig grøft 2 meter fra husvæggen som der altid står vand i, så jeg er tvivlende til at en sådan pumpebrønd ville gøre andet end at koste penge :D

• Synes
scim
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.