Det var i år tid til at udskifte den 25-28 år gamle veranda, da materialet havde gjort sit, og den var begyndt at svigte betydeligt (vistede sig selvfølgelig at være nogle rådne skruebjælker).

Jeg kiggede lidt rundt på nettet for at bestemme mig for den rette dimension på træværket og bedste fremgangsmåde, har jo bygget et dusin verandaer gennem årene, men godt at opfriske viden og tage del i nye indsigter.

En ting som generede mig meget med den gamle veranda, som delvis var spikret og delvis skruet, bygget og udbygget i forskellige etapper, var de af og til fremstående skruer/søm, der kunne skade fødderne.

Googlet lidt rundt og fandt nogle forskellige systemer for skjult skruening, dels Essves system og dels CAMO. Valget faldt på CAMO, som dels var lidt billigere og som jeg også tolket havde et mere slidstærkt produkt (rigtigt eller forkert ved jeg ikke, men det blev min opfattelse i hvert fald.)

Jeg har nu gennemført projektet, 50 kvm veranda, og benyttede lejligheden til at lave en video for at fortælle om CAMO systemet for skjult skruening af terrassebrædder.

Du finder videoen her, håber den er til hjælp, når du selv står over for lignende projekter.

• En person bruger CAMO værktøj til skjult skruefastgørelse af terrassebrædder på en veranda, med en boremaskine klar til brug.
  • Synes
chrander og 3 andre
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.