Hej alle glade (?) byggere!
Bor i dag i en andelslejlighed og skal dele et af værelserne på midten, så det bliver til to.
Da der ikke er nogle garderobeskabe i rummet, skal jeg lave væggen næsten S-formet, så der er plads til et 80*60 cm garderobeskab indbygget i væggen på hver side. Jeg vil anvende 45*70mm reglar, OSB+Gips samt evt. isolering.
Spørgsmålet er nu, hvordan jeg sætter reglarna i hjørnerne?
Måske bruge 90x90mm reglar i "hjørnerne"?
Hvordan plejer I bygningssnedkere at løse sådan noget?
Når jeg så sætter OSB/Gipsplader op, hvordan gør jeg lettest i indre hjørner?
Skal også montere hjørnebeskyttelse i ydre hjørner, da dette virker fornuftigt.
Gulvet, som er relativt nyt laminatgulv på gammelt (og desværre meget beskadiget trægulv), vil jeg tage op, så gulvreglen sømmes i det gamle trægulv, og så lægge laminatgulvet tilbage igen.
Vedlægger en meget enkel (Paint i windows...) tegning over væggen.
Ville være taknemmelig for svar og gode forslag og tips, inden jeg begynder....
Mvh, NetNut
Bor i dag i en andelslejlighed og skal dele et af værelserne på midten, så det bliver til to.
Da der ikke er nogle garderobeskabe i rummet, skal jeg lave væggen næsten S-formet, så der er plads til et 80*60 cm garderobeskab indbygget i væggen på hver side. Jeg vil anvende 45*70mm reglar, OSB+Gips samt evt. isolering.
Spørgsmålet er nu, hvordan jeg sætter reglarna i hjørnerne?
Måske bruge 90x90mm reglar i "hjørnerne"?
Hvordan plejer I bygningssnedkere at løse sådan noget?
Når jeg så sætter OSB/Gipsplader op, hvordan gør jeg lettest i indre hjørner?
Skal også montere hjørnebeskyttelse i ydre hjørner, da dette virker fornuftigt.
Gulvet, som er relativt nyt laminatgulv på gammelt (og desværre meget beskadiget trægulv), vil jeg tage op, så gulvreglen sømmes i det gamle trægulv, og så lægge laminatgulvet tilbage igen.
Vedlægger en meget enkel (Paint i windows...) tegning over væggen.
Ville være taknemmelig for svar og gode forslag og tips, inden jeg begynder....
Mvh, NetNut
Jeg havde trukket sammen garderobernes sidevægge, som vender mod hinanden, med koblingsskruer og undladt vægstumpen "mellem" garderoberne, på den måde slipper du for problemet med reglering i indre hjørner.
Så behøver du jo ikke at tage laminatgulvet op, medmindre du absolut vil, det går fint at sømme lige igennem, hvis du forborer med et lille bor først, så laminerne ikke sprækker.
Så behøver du jo ikke at tage laminatgulvet op, medmindre du absolut vil, det går fint at sømme lige igennem, hvis du forborer med et lille bor først, så laminerne ikke sprækker.
Jo, men desværre er væggen 2,60 høj og garderoberne kun 2,20, ellers var det en god idé. Ang. laminatgulvet så har jeg overvejet det også, men synes at det er værd besværet at gøre det ordentligt da jeg måske får lyst i fremtiden til at skifte gulv når børnene er blevet større... Der findes jo ingen slidklasse for børn desværre.... de andre rækker jo ikke til....
Hjørnerne løser du f.eks. så her. Nu viser billederne konstruktioner med stålreglar, men det fungerer på lignende måde med træ. Da det lader til, at du skal opdele et rum til børn, ville jeg bestemt fylde væggen med isolering, mindst 45 mm. Husk også at tætte ordentligt mellem den nye væg og tilstødende bygningsdele.
Klik her for at svare
