Hobbytømrer
· Västmanland
· 214 indlæg
Så, jeg har både googlet og søgt her på forummet, men har ikke fundet nogen rigtig god information. Jeg har lige opdaget svejsningens vidunderlige verden og vil svejse så meget som muligt. Og en plan jeg fik, var at bygge et altanbord med jernben og træplade, men så bliver første spørgsmål selvfølgelig - hvordan vil det klare vejr og vind?
Så for at rustbeskytte almindelige firkantrør, man køber i byggemarkedet, hvad er den bedste metode? Når man googler, er der mange som taler om at brænde linolie ind i stålet, men i betragtning af at det handler om et stort udendørsbord og disse metoder beskriver, at man skal få jernet op på 250-300 grader i en esse, så indser jeg, at det ikke er en metode, der vil fungere, plus at nogle kilder rapporterer, at linoliefyring ikke beskytter mod rust på lang sigt alligevel.
Dinitrol 4010 lader til at være en laklignende væske, der bruges til motorrum for rustbeskyttelse, og åbenbart er det, som anvendes på museer for at rustbeskytte jernobjekter.
Men er der nogen her, der har et bedre forslag?
Så for at rustbeskytte almindelige firkantrør, man køber i byggemarkedet, hvad er den bedste metode? Når man googler, er der mange som taler om at brænde linolie ind i stålet, men i betragtning af at det handler om et stort udendørsbord og disse metoder beskriver, at man skal få jernet op på 250-300 grader i en esse, så indser jeg, at det ikke er en metode, der vil fungere, plus at nogle kilder rapporterer, at linoliefyring ikke beskytter mod rust på lang sigt alligevel.
Dinitrol 4010 lader til at være en laklignende væske, der bruges til motorrum for rustbeskyttelse, og åbenbart er det, som anvendes på museer for at rustbeskytte jernobjekter.
Men er der nogen her, der har et bedre forslag?
Hobbytømrer
· Västmanland
· 214 indlæg
Ja, jeg overvejede selv noget polyuretan-lak til at begynde med. Den er ikke for blank og skal give en god beskyttelse, men jeg vidste bare ikke, om det var tilstrækkeligt beskyttelseClaes Sörmland sagde:
Klik her for at svare