Ja, Som overskriften siger, Vi har bygget om der vi har vores hoveddør, Så et vindue som tidligere sad på en ydervæg sidder nu "inde".

Her skal vi have en åbning mellem de to "rum" som blev, Jeg ville helst have en rund åbning her, Intet vindue men blot et åbent hul.
Jeg har ledt næsten overalt efter et smart kit til dette, men har ikke fundet noget godt, Havde håbet på at der fandtes et færdigt kit som Buepakke til dette.

Så nu vil jeg have hjælp, Dels med om der findes et godt kit til dette eller tips til hvordan jeg gør dette på bedste måde!!

Taknemmelig for svar!!

Hej.
Jeg blev for nylig bedt om at lave et hul mellem gangen og køkkenet, som skulle være rundt og en meter i diameter. Med risiko for, at hullet ville se ud som barbapapa, forsøgte jeg at forhandle mig frem til et firkantet hul, men blev nærmest erklæret idiot og hørte noget mumlen om fyre og indretning... Det var ingen idé at diskutere, så jeg funderede lidt og kom frem til, at det måske ikke er så svært, så her gjorde jeg.

1. Målte ud centrum for hullet på begge sider af væggen.
2. Skruede en ca 60 cm lang liste fast i markeringen og satte derefter en skrue 50 cm fra fastskruen, så tegnede jeg bare rundt på begge sider.
3. Klippede et savblad af til stiksaven, jeg ville ikke risikere at save i elkabler (igen).. Når jeg stødte på lægter, var det bare at indsætte et længere blad og skære dem.
4. Bander noget, da jeg fjernede vægstykkerne, da der gik telefonledninger skråt over hele hullet og ikke lige ned fra loftet til stikket som jeg havde håbet på.
5. Da det ikke var muligt at trykke ledningerne til siden, var jeg nødt til at flytte telefonstikket, men det var tydeligt godt, da det så "rodet" ud, hvor det sad. Save halvdelen af væggen op på begge sider og trække kablerne om og derefter sætte nyt gips på for hullerne.
6. Savede et antal ca 10 cm lange lægtstykker i samme tykkelse som væglægterne 45 mm og trykkede dem rundt i hullet. Havde en vinkelmåler for at holde stykkerne kant i kant med gipsen og skruede stykkerne fast.
7. Kørte til Woody for at købe fleksibel MDF, men det fandtes ikke. Så bad jeg dem om at save 5 mm masonit. 2 stykker 1600x70 mm. (70 mm=væggens tykkelse)
8. Lagde en klat montagelim på hver lægtstump og skød det fast med dyckertpistolen.
9. Så var det bare at spartle og lægge en blød fugemasse i samlingerne og male.

Materialeomkostning:
Tilskåret masonit 11 kr
skruer ca 10 kr
lim ca 3 kr
dyckert ca 0,5 kr
spartelmasse ca 2 kr
maling ca 5 kr
I alt ca 31,50 kr

Tidforbrug
fikse hullet ca 2 timer
spartle og male ca 1 time
flytte det sk**e telefonstik ca 4 timer

Summen af kardemomme... Supernemt så længe man undgår at save i elkabler som en eller anden idiot har bestemt skal gå i væggene. Alt burde være trådløst...

Mvh Jocke

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.