Renovatør
· Kalmar län
· 2 600 indlæg
Det er sandsynligvis lækageindikering fra fordelerskab for gulvvarme og tappvaten.
Det lavt placerede rør i badeværelset er ikke okay, det bør sidde med min. 60 mm afstand til gulvets tætningslag (også ifølge reglerne som gjaldt 2016)
Det lavt placerede rør i badeværelset er ikke okay, det bør sidde med min. 60 mm afstand til gulvets tætningslag (også ifølge reglerne som gjaldt 2016)
Røret i garderoben sidder det også tæt ved gulvet eller højere oppe? Sidder det højere oppe, er det måske et rør til elinstallation, for det er jo mærkeligt, hvis man har gået ud men den lækageindikator i garderoben.
Renovatør
· Kalmar län
· 2 600 indlæg
Hvis der er lækageindikering, behøver fordeleren ikke sidde præcis på den anden side af væggen, men i princippet i en væg (i et skab med en luge) hvor som helst, hvor det har været muligt at trække rør til afløbene du ser.
Vi tror, at det nederste rør er noget andet, det så slet ikke ud som dem, der sidder lidt højere oppe, og dem højere oppe ser nøjagtig ligesådan ud som dem i garderoben og sidder på samme højde også.Bernieberg sagde:
Der sad også flere luger ved de rør, 2 stk i walk in closetten og 1 i soveværelset bagved garderoben, de sad med 3 stjerneskrue, så vi kunne heller ikke kigge bag de luger.Bernieberg sagde:
Renovatør
· Kalmar län
· 2 600 indlæg
Der sidder sikkert en form for fordeling i væggen bag lugerne med lækageindikering.
Hvad det lavt placerede rør er, hvis det ikke er lækageindikering, er uklart. Uanset hvad er det forkert placeret. Måske ikke verdens ting, men for mig ville det være et lille advarselssignal vedrørende kompetencen hos den, der har lavet badeværelset. Jeg ville have kigget nøje på, hvordan hele installationen af fordeler osv. ser ud, for eksempel at det sidder i tætte skabe og ikke bare er gemt i væggen. Lyder usædvanligt med en luge med tre stjerneskruer.
Hvad det lavt placerede rør er, hvis det ikke er lækageindikering, er uklart. Uanset hvad er det forkert placeret. Måske ikke verdens ting, men for mig ville det være et lille advarselssignal vedrørende kompetencen hos den, der har lavet badeværelset. Jeg ville have kigget nøje på, hvordan hele installationen af fordeler osv. ser ud, for eksempel at det sidder i tætte skabe og ikke bare er gemt i væggen. Lyder usædvanligt med en luge med tre stjerneskruer.
Klik her for at svare