Hej!
Jeg har netop købt en lejlighed, der er rygget til, og jeg troede, det ville være let at løse med lidt spærrende maling og andet sjovt.
Men nu, når jeg virkelig skal tage fat på problemet, har jeg lidt overvejelser.

Alt 1:
Spartel huller, slib, vask og mal over eksisterende tapet med spærrende maling.

Alt 2:
Fjern tapeter indtil jeg når betonen, bredspartel, slib, spartel, slib, vask, mal med spærrende maling.

Alt 3:
Vask og mal med spærrende maling.

Det eneste jeg overvejer er, om jeg skal fjerne tapeterne, skal jeg så bredspartle? Hvis ikke, har jeg virkelig brug for spærrende maling? (sætter nikotin sig fast i beton?)

Alt 1 føles som om jeg bare maler over problemet i stedet for at fjerne det.
Nogle vægge er jævne, mens andre kun har én bule, der er ca. 1 mm udad.

Taknemmelig for al hjælp og alle svar! Jeg føler mig så forvirret.
OBS! Har kun malet vægge tidligere, så har ingen erfaring med bredspartling.
 
Et par skåle med eddike eller en ozonmaskine, der kører i et døgn, burde fjerne røgduften. Husk blot, at når man bruger ozonmaskiner, må ingen være i lejligheden, når den er i gang. Derefter skal der luftes grundigt ud, før man må opholde sig der.
 
Jeg er bare amatør, men sådan gjorde jeg i vores indrøgede køkken: Fjern løs tapet, mal med billig grunder (jeg købte på Rusta), spartle alle ujævnheder (tapetsamlinger, skruehuller mm), tapetserede med tapet. Jeg brugte ikke nogen speciel spærrende maling, men det afhænger af, om du skal male dine vægge eller tapetsere.

Skal du male loftet, så vask med malervask først.

Jeg tror, det bliver mere arbejde at fjerne al tapet. Da skal du virkelig bredspartle, eftersom beton er for ujævn til at male på.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.