I den verden vi lever i, tænkte jeg at tage fat på vandopbevaring for alvor, og jeg synes, jeg har fundet et optimalt sted til at opbevare dette og skal derfor bygge en robust hylde, der kan klare over 150 kg til mine 120 liter vand.

Stedet er over døren til et spisekammer (se billede), loftshøjden er 270 cm, og over døren planlægger jeg en hylde fra væg til væg med 170 cm bredde og en hyldedybde på 40 cm. På hylden opbevarer jeg 6 stk. Vattendunk, 20 liter til i alt 120 liter, hvilket skal være nok til en uge for en familie på 4 personer.

Hylden tænker jeg skal bestå af følgende dele
Da vi har en konsol på hver side af døren, er jeg bekymret for, at spændet bliver for meget, og overvejer nogle alternativer for at sikre dette, og derfor tror jeg på Bänkskve-konsol eller en støtte-liste. Her modtager jeg gerne tips.

Væggen har OSB, men jeg tænker at tjekke med regelsøger for at se, om jeg kan finde nogle regler til at sætte skruer i. Der burde vel være en regel til venstre og højre for døren?

Jeg føler, at dette burde blive stabilt og godt, men samtidig vil man ikke have, at det falder ned.

• En hvid dør med tom vægplads over i et opbevaringsrum. Til højre er en metalreol med kurve og varer.
Hvordan tænker du at håndtere/ rotere dunke på den højde?

F fribygg sagde:
Hvordan tænker du at håndtere/rotere dunkene i den højde?
Jeg tænker mig en stige, jeg går op og løfter dem ned, så tager fruen imod dem, dette gør vi 1-2 gange om året. Måske ikke den mest bekvemme løsning, men en mere lettilgængelig plads ønsker vi at bruge til noget andet.

Placér dunkene lavere (gerne i gulvhøjde i et køligt rum med gulvafløb) eller monter en slags tank, som du kan dræne og fylde uden at tage den ned, en hydropress eller hydrofor med passende vandtilslutninger tror jeg ville være betydeligt mere bekvemt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.