Hej,
Jeg skal/ønsker at rive vægge ved min trappe. Dog ser det ud til, at trappen i dag er fæstnet i mine indervægge, hvilket gør, at jeg ikke kan rive dem. Trappen hviler heller ikke på den øvre etages bjælkelag nævneværdigt, hvad jeg kan se.
Min tanke er at få fæstnet trappen i bjælkelaget samt indsætte stolper for at fæstne trappen i. Moderne trapper ser ud til at have denne løsning, men da er udformningen måske anderledes også.
Er der nogen, der kan have nogle synspunkter? Jeg tænkte også at sende nogle spørgsmål til en trappefirma, men vil have lidt mere kød på benene.
Lavede en hurtig skitse, der viser, hvordan jeg vil gøre det.
Jeg skal/ønsker at rive vægge ved min trappe. Dog ser det ud til, at trappen i dag er fæstnet i mine indervægge, hvilket gør, at jeg ikke kan rive dem. Trappen hviler heller ikke på den øvre etages bjælkelag nævneværdigt, hvad jeg kan se.
Min tanke er at få fæstnet trappen i bjælkelaget samt indsætte stolper for at fæstne trappen i. Moderne trapper ser ud til at have denne løsning, men da er udformningen måske anderledes også.
Er der nogen, der kan have nogle synspunkter? Jeg tænkte også at sende nogle spørgsmål til en trappefirma, men vil have lidt mere kød på benene.
Lavede en hurtig skitse, der viser, hvordan jeg vil gøre det.
Det afhænger jo af vangestrengenes dimensioner, om det er nok at fastgøre den i bjælkelaget oppe og derefter have støtter/ben i hjørnerne.
Vores kommende trappe vil blive fastgjort i det øvre bjælkefag, have vangestrengen for det øvre løb fastgjort i væggen (lidt for at undgå svigt, lidt for at kunne "trække" trappen ind mod væggen) men have de modsatrettede hjørner og midten støttet af stolper.
Producenten sagde, at den ikke behøver at blive fastgjort i væggen overhovedet, den kan være fritstående, kun i bjælkelaget oppe og derefter i gulvet på nederste etage.
Vores kommende trappe vil blive fastgjort i det øvre bjælkefag, have vangestrengen for det øvre løb fastgjort i væggen (lidt for at undgå svigt, lidt for at kunne "trække" trappen ind mod væggen) men have de modsatrettede hjørner og midten støttet af stolper.
Producenten sagde, at den ikke behøver at blive fastgjort i væggen overhovedet, den kan være fritstående, kun i bjælkelaget oppe og derefter i gulvet på nederste etage.
Klik her for at svare


