Angående køkkenvifte, så har jeg allerede undersøgt det. Jeg talte med en i foreningens bestyrelse, og han sagde, at han og mange andre havde "almindelige" motorventilatorer. Eftersom han aldrig havde hørt en klage fra nogen, så skal det ifølge ham være i orden.

Nu er jeg i gang med byggeriet. Indtil videre har jeg kun fjernet tapet og blotlagt rørerne i væggen, så en VVS'er kan få adgang til dem. Jeg vender tilbage, efterhånden som arbejdet skrider frem. Endnu en gang tak for al den hjælp, jeg har fået, jeres råd og tanker har været virkelig gode!

At en i bestyrelsen har givet dig mundtlig tilladelse til ventilatoren, skal du ikke stole på. Du skal sørge for at få det skriftligt og med underskrift af tegningsberettiget, oftest to bestyrelsesmedlemmer.

Tak for det råd, jeg har skævet lidt til kulfilterventilatorer nu, men hvis det bliver en motorventilator, skal jeg sørge for at få det skriftligt.

linc sagde:
Jepp, det har jeg og desuden har foreningen nogen forsikring tegnet så jeg behøver egentlig ikke have det selv.
En BRF skal altid have forsikring - forskellen er, at selvrisikoen på foreningens forsikring er mangedoblet sammenlignet med individets selvrisiko på bostadsrätttillägg. Jeg er ikke 100% sikker, men jeg tror ikke, at en forening ville anse det for fordelagtigt at overtage de forsikringer, som normalt set ligger på indehaveren, så du bør nok tjekke nøje, inden du evt. overvejer at gøre dig af med din egen!

/alacs (fd ordf i en brf)

Selvrisikoen er på 3000 kr på foreningens forsikring, så jeg har besluttet mig for at have en egen, det koster mig kun et par hundrede kroner om året.

Nu er væggen nede, alt gammelt tapet er væk, og vi har sat glasfiberfilt op på stort set alle vægge, der skal males senere. Det bliver rigtig godt, når jeg engang bliver færdig, lejligheden og køkkennichen føles større nu.

Når jeg alligevel er i gang, tænkte jeg også at tage fat på køkkennichen ordentligt, hvilket blandt andet indebærer at rive alle gamle skabe ud. Et af skabene er et gammelt spisekammer med ventilation, det har sandsynligvis været et svaleskab tidligere. Har den ventilation en anden funktion, eller kan jeg "fjerne den"?

Hvorfor vil du fjerne den? Har du anden ventilation i køkkenet? Hvordan ser ventilationen i resten af lejligheden ud? Luft skal kunne komme ind og ud et eller andet sted, ellers får du dårligt klima i lejligheden. Og det er totalen, der tæller.

MVH
Ronnie

Som det ser ud nu har låget været helt skruet til, og køleskabet har stået lige ved siden af. Det jeg vil gøre, er at flytte køleskabet så langt mod væggen som muligt for at få et par centimeters plads mere, når man står og vasker op ved vasken. Det er en etværelses med en _lille_ køkkenkrog, så hver centimeter gør det bedre. Hvor kan der ellers være ventilation i lejligheden? Ved vinduerne?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.