Medlem
· östergötland
· 4 indlæg
Hej!
Jeg er helt ny i husverdenen! Men nu vil jeg i hvert fald rive en væg ned mellem køkken og hall og har brug for nogle tips.
Jeg ved, at den ikke er bærende, men der sidder et element på den væg + et telefonstik og en stikkontakt.
Hvordan går jeg frem? Skal man tage nogen ud, som først kigger på væggen og ser, hvad der skal gøres, eller kan jeg tage en VVS'er(?) som ordner elementet direkte?
Er der nogen, der kan anbefale et firma?
Som sagt, jeg er nybegynder :blushing: Hjælp tak
Jeg er helt ny i husverdenen! Men nu vil jeg i hvert fald rive en væg ned mellem køkken og hall og har brug for nogle tips.
Jeg ved, at den ikke er bærende, men der sidder et element på den væg + et telefonstik og en stikkontakt.
Hvordan går jeg frem? Skal man tage nogen ud, som først kigger på væggen og ser, hvad der skal gøres, eller kan jeg tage en VVS'er(?) som ordner elementet direkte?
Er der nogen, der kan anbefale et firma?
Som sagt, jeg er nybegynder :blushing: Hjælp tak
Du har brug for en elektriker, der kobler stikkontakten fra, en rørmoker, der kobler radiatoren fra, ser det ud til. Skal væggen fjernes helt, eller skal den erstattes med noget?
Hvis væggen blot skal fjernes, så slukker du for strømmen i den nærmeste samledåse.
Hvor kommer rørene til radiatoren fra? fra væggen eller gulvet? Er der et eller to rør til radiatoren? Det eller de rør, som radiatoren er koblet til, skal også gøres noget ved. Skal du ordne gulvet på nogen måde også?
Er telefonstikket det sidste på ledningen, eller går der kabler videre til andre stik fra dette? i så fald skal du også trække telefonkablet om.
Hvis væggen blot skal fjernes, så slukker du for strømmen i den nærmeste samledåse.
Hvor kommer rørene til radiatoren fra? fra væggen eller gulvet? Er der et eller to rør til radiatoren? Det eller de rør, som radiatoren er koblet til, skal også gøres noget ved. Skal du ordne gulvet på nogen måde også?