Hej alle sammen,
Jeg føler mig meget forvirret, da jeg ikke helt forstår, hvor den bærende væg er. Skorstenen kan vi se på tegningerne, og det ville være vidunderligt, hvis vi kunne blive af med den og den bærende væg.
Vi vil gerne have en åben planløsning mellem køkken og stue, men det føles bare umuligt.

Så mit spørgsmål er:
- Hvor præcist sidder den bærende væg?
- Kan man rive en bærende væg ned og sætte en bjælke?
- Kan man fjerne skorstenen?

• Arkitekttegning af husets facader og plantegning for stueetagen, viser placeringen af værelser som køkken, stue og soveværelser.
  • Bygningstegning af hus med skorsten, viser tagkonstruktion og indvendig plantegning med værelser, trapper og en foreslået ombygning til åbent rum.
  • Bygningstegning af hus fra 1962 med sektioner og detaljer om skorstenen. Viser yderstruktur og mål mellem køkken, stue og andre rum.
  • Plantegning af kælder med markerede bærevægge og skorstenens placering. Viser forskellige rum såsom garage, forråd og vaskerum.
  • Bygningstegning viser husets facade mod nord, grundplan med rum såsom køkken, stue, soveværelser og garage samt skorsten placering.
  • Bygningstegning viser et hus med sydvendt facade og en situationsplan med skorstensposition markeret, muligvis bærende væg.
  • Arkitekttegning viser grundplan og facade af hus med garage. Indikerer, hvor bærende vægge og skorsten kunne være placeret.
  • Bygningstegning viser kælderplan og facader mod nord og syd, herunder garage, døre og skorsten. Anvendes til at identificere bærende vægge.
  • Køkken med træskabe, gul vægfarve, hvid flisebagplade og træloft. Indgang til en anden del af huset ses til højre. På venstre side er synlige skabskanter.
  • En gang med parketgulv, døre til to rum, vinduer i begge rum og en radiator ved hvert vindue. Træloft ses over døren til det ene rum.
  • En indendørs væg og to døre med en rød markering på væggen, muligvis angiver bærende vægs position, samt en højdeangivelse på 210 cm.
  • Rum med parketgulv, hvidmalede vægge og en døråbning til en gang. Ingen synlige bærende elementer eller skorsten.
  • Køkken med træloft, brune skabe, hvid ovn, og en åben dør til en gang med trægulv.
Normalt ligger bærende indervægge på tværs af tagspær, i så fald er det væggen bagved komfuret. Det passer også med den indtegnede bjælke på den første tegning. Formentlig er også skorstenen bærende i nogen grad, så det er ikke oplagt, hvordan I skal kunne åbne mere end væggen med køkkenvasken.

Jeg råder jer til at finde en dygtig konstruktør, som kan hjælpe jer, inden I gør noget mere.

• Synes
16386 og 2 andre
  • Laddar…
Enig med ovenstående. Find en dygtig konstruktør og spar penge, for det vil sandsynligvis koste at rette op. Skal man rive skorsten og hele hjertevæggen, så skal man gøre både det ene og det andet.
Alternativt finde et nyt hus.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.