Hej alle sammen,
Jeg føler mig meget forvirret, da jeg ikke helt forstår, hvor den bærende væg er. Skorstenen kan vi se på tegningerne, og det ville være vidunderligt, hvis vi kunne blive af med den og den bærende væg.
Vi vil gerne have en åben planløsning mellem køkken og stue, men det føles bare umuligt.
Så mit spørgsmål er:
- Hvor præcist sidder den bærende væg?
- Kan man rive en bærende væg ned og sætte en bjælke?
- Kan man fjerne skorstenen?
Jeg føler mig meget forvirret, da jeg ikke helt forstår, hvor den bærende væg er. Skorstenen kan vi se på tegningerne, og det ville være vidunderligt, hvis vi kunne blive af med den og den bærende væg.
Vi vil gerne have en åben planløsning mellem køkken og stue, men det føles bare umuligt.
Så mit spørgsmål er:
- Hvor præcist sidder den bærende væg?
- Kan man rive en bærende væg ned og sætte en bjælke?
- Kan man fjerne skorstenen?
Normalt ligger bærende indervægge på tværs af tagspær, i så fald er det væggen bagved komfuret. Det passer også med den indtegnede bjælke på den første tegning. Formentlig er også skorstenen bærende i nogen grad, så det er ikke oplagt, hvordan I skal kunne åbne mere end væggen med køkkenvasken.
Jeg råder jer til at finde en dygtig konstruktør, som kan hjælpe jer, inden I gør noget mere.
Jeg råder jer til at finde en dygtig konstruktør, som kan hjælpe jer, inden I gør noget mere.
Enig med ovenstående. Find en dygtig konstruktør og spar penge, for det vil sandsynligvis koste at rette op. Skal man rive skorsten og hele hjertevæggen, så skal man gøre både det ene og det andet.
Alternativt finde et nyt hus.
Alternativt finde et nyt hus.
Klik her for at svare