4,781 læst ·
22 svar
5k læst
22 svar
Rive skillevæg i kælderen
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 204 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46,204 indlæg
På det første billede er forskellige vægtyper tegnet på forskellige måder ifølge den lille forklaring. Hvad står der om den væg, du har revet, om den lange hjertemur i midten og om de vægge, du vil rive?
7cm letbeton, ikke bærende og du river dem nok med et bestemt skub.
Den væg jeg har revet står det på den ene tegning at det er hulsten men så på en anden tegning var det letbeton. Da jeg rev den var det 7cm letbeton. Den væg stod mellem hobbyrum og fyrrum. Mellem hjertemur og ydervæg.BirgitS sagde:
Væggene der skal væk er dem i garderoben. Dog ikke den, der er i hulsten ved siden af trappen. De er også i letbetonsten 7cm.
Jeg vil jo ikke tro, at de har en støttende funktion, fordi de er så tynde. F.eks. ved trappen, hvor man har brug for en støttende funktion, anvender man 20 cm brede hulsten til at mure med for at fæstne vangenstykkene i og også lade en jernbjælke hvile på for åbningen af trappen gennem bjælkelaget. Derfor føles det så forkert, hvis 7 cm letbetonplader skulle have den funktion. Og så tænker jeg på væggen, der står mellem garderobe og pejsestue, som desuden har en dør i sig. Hvis du forstår, hvordan jeg tænker. Men jeg er samtidig ikke sikker, så derfor stiller jeg spørgsmålet her, det ville være rart, hvis flere kom med lidt input.MathiasS sagde:
Jeg tænker lidt fra den anden side: En hulsten eller leca-blokvæg som er 8m lang plejer ikke at kunne modstå jordtryk uden kontraforer => dine skillevægge har en støttende funktion. Hvor smal væggen er spiller ikke så stor en rolle.
Hvis du fjernede alle skillevægge i huset, ville du sandsynligvis få problemer med revner i væggene efter (lang) tid.
Hvis du fjernede alle skillevægge i huset, ville du sandsynligvis få problemer med revner i væggene efter (lang) tid.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Installation af radiatorer i kælder med opregulerede vægge. Rive inden
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Fylla igen källare och riva uthuset
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Vad är detta för isolering? bör den rivas? fuktig källare
Isolering -
Riva paneltak i källare
Information & Feedback -
Riva jordkällare och bygga källare