Jeg har et lille dilemma. Vi har smidt den gamle brændefyr ud, og nu vil jeg rive røgrøret ned også. Jeg har formået at sænke det en halv meter ned, så toppen ligger under skorstens "tag" og fikset hullet, der blev.
Nu står bunden af røret på betongulvet i kedelrummet, hele røret er løst og sidder ikke fast nogen steder. Dog er det ca. 6-7 m højt og tungt som fanden... Jeg kan knap dreje det rundt om sin egen akse og endnu mindre løfte det.
Måske kunne jeg få en donkraft ind under på en magisk måde, hvis det ville hjælpe. Hvordan pokker skal jeg få fjernet skidtet?
Jeg har kørt med vinkelsliberen en halv meter op, men tør ikke skære helt igennem. Røret vil nok falde ned med en frygtelig kraft, hvis jeg gør det. Nogen der har forslag til, hvad jeg skal gøre?

Røret er nede. :)
Jeg borede to huller lige over, hvor jeg havde skåret med rondellen. Stoppede et kraftigt mindre rør i og satte donkraften mod det mindre rør og pumpede op. Skar af røgrøret og sænkede det ned på en betonblok.
Jeg måtte gentage proceduren nogle gange, men tre timer senere lå røret i stykker på garageindkørslen. Victory! :D

• Synes
corre og 1 anden
  • Laddar…
Godt klaret & smart tænkt!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.