Hej!
Jeg overvejer at rive en siporexvæg i et lille soveværelse i min andelslejlighed, som vender ud mod et råloft. Det er altså på øverste etage med skråtag. Boligarealet er i øjeblikket ca. 4,5 kvm, gulvarealet er yderligere 1,0 kvm, altså er det et lille rum. Men hvis jeg river siporexvæggen og bygger en gipsvæg ved siden af en kvist, frigør jeg 2 kvm i gulvareal. Væggen, der skal bygges, svarer til ca. 2 kvm.
Jeg undrer mig over, om nogen kan give tips om, hvilke bygningsregler der gælder, såsom brandsikkerhed og materialer.
Er en sådan ændring anmeldelsespligtig til byggesagskontoret, anses det som en væsentlig ændring?
Jeg overvejer at rive en siporexvæg i et lille soveværelse i min andelslejlighed, som vender ud mod et råloft. Det er altså på øverste etage med skråtag. Boligarealet er i øjeblikket ca. 4,5 kvm, gulvarealet er yderligere 1,0 kvm, altså er det et lille rum. Men hvis jeg river siporexvæggen og bygger en gipsvæg ved siden af en kvist, frigør jeg 2 kvm i gulvareal. Væggen, der skal bygges, svarer til ca. 2 kvm.
Jeg undrer mig over, om nogen kan give tips om, hvilke bygningsregler der gælder, såsom brandsikkerhed og materialer.
Er en sådan ændring anmeldelsespligtig til byggesagskontoret, anses det som en væsentlig ændring?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 249 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48,249 indlæg
Velkommen til forummet!
I det mindste at opføre en karnap er jo som regel ansøgningspligtig.
Hvordan forholder foreningen sig til, at du vil udvide din boligareal?
Det fører jo til nogle omkostninger og arbejde for dem.
I det mindste at opføre en karnap er jo som regel ansøgningspligtig.
Hvordan forholder foreningen sig til, at du vil udvide din boligareal?
Det fører jo til nogle omkostninger og arbejde for dem.
Medlem
· Blekinge
· 12 291 indlæg
Tak for dit svar.BirgitS sagde:
Hvilke omkostninger og arbejde for foreningen tænker du på?
Mvh PJ
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 249 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48,249 indlæg
Du får jo større boligareal og bør derfor betale en større andel af foreningens omkostninger, dvs. din andelsprocent skal øges, og sådant må foreningen tage sig af, ligesom det kræver en del arbejde af dem at håndtere et salg af en del af råloftet.
Klik her for at svare