Nu har den ejendomsnære affaldssorteringen givet os et lille problem i form af, at der skal være plads til endnu en beholder.
Min tidligere station til tre beholdere skal forlænges ca. 50 cm.
Jeg har søgt, men ikke fundet så meget konkret om, hvordan man nedbryder en mur, der er limet med stenlim (PU-lim), så man kan genbruge stenene igen.
Måske er det ikke værd at kæmpe med dette for ca. 25 sten, og jeg burde måske bare tage ud og købe nye, eller har I nogle værdifulde tips?
Nu har den fastighetsnära affaldssorteringen givet os et lille problem i form af, at yderligere en beholder skal have plads.
Min tidligere station for tre beholdere skal forlænges ca. 50 cm.
[billede]
Har søgt, men ikke fundet så meget konkret om, hvordan man river en mur ned, der er limet med stenlim (PU-lim), så man kan genbruge stenen igen.
Måske er det ikke værd at slås med dette for ca. 25 sten, men jeg skulle måske bare gå hen og købe nye, eller har I nogle værdifulde tips?
ikke svar på spørgsmålet, men jeg ville have ladet det være og bygget en ekstra sektion til højre til 2 affaldsbeholdere. der vil sikkert komme noget yderligere, eller så har du et lille ekstra rum, mens du venter på turen til genbrugspladsen eller sådan.
ikke svar på spørgsmålet, men jeg ville have ladet det være og bygget et ekstra rum til højre til 2 stk. affaldsspande. sikkert kommer der mere eller så har du et lille ekstra rum i afventning på turen til ÅVC eller sådan noget.
Det ville jo ikke være helt utroligt, hvis de snart ændrer det igen.
Problemet er, at jeg der har en stor og fin Rhododendron, så det bliver lidt svært at bygge i den retning.
Det ville jo ikke være helt utroligt, hvis de snart ændrer igen.
Problemet er, at jeg der har en stor og fin Rhododendron, så det bliver lidt svært at bygge i den retning.
Jeg så den, ja, den vil man gerne lade være. Måske den får plads med åbning mod gaden ellers, ser ikke hvor meget plads du har der. Ellers prøvede jeg hurtigt spørgsmålet i AI, som foreslog at skrabe det, der var relevant først, eventuelt opvarme limen med en varmluftspistol, så det bliver lidt blødere. Jeg er dog let skeptisk, må se om nogen på forummet har erfaring.
Jeg så den, ja, den vil man lade være. Måske den får plads med åbning mod gaden ellers, ser ikke hvor meget plads du har der. Ellers spurgte jeg hurtigt AI som mente, at skrabe var det der gjaldt først, evt varme på limet med varmluftpistol så det bliver lidt blødere.. Jeg er dog lidt skeptisk, får se om nogen på forumet har erfaring.
Varme kunne måske have fungeret, hvis det var sommer og varmt, men nu når det er nogle få plusgrader er jeg bange for, at det køler ned i den ene ende, før det bliver tilstrækkeligt varmt i den anden...
Må nok begynde at bile lidt i morgen og se om man kan redde nogle sten og have dem i bunden.
Plukkede i dag frem min lille borehammer og gav mig i kast med at forsøge at rive muren ned.
Alle der insisterer på at sige, at størrelsen ikke har nogen betydning, lyver.
Da der ikke skete noget som helst, måtte jeg finde den store frem...
Arbejdede mig ind på kortsiden og vil kunne bruge ca. 15 af 20 sten igen med mindre defekter.
Bruger disse i bunden og supplerer med nye sten længere oppe.
Nu skal de gøres rene, og jeg overvejer stålbørste på boremaskine eller vinkelsliber, inden jeg kan begynde at bygge op på ny.