14,208 læst ·
33 svar
14k læst
33 svar
Rive ikke-bærende garderobevæg
Printscreenar det der, så jeg har det gemt. 
Kan blive lidt hojt, men har ikke adgang rigtigt før om lidt mere end to uger. Så indtil videre holder jeg på med at forberede mig til det enorme projekt jeg har foran mig
Kan blive lidt hojt, men har ikke adgang rigtigt før om lidt mere end to uger. Så indtil videre holder jeg på med at forberede mig til det enorme projekt jeg har foran mig
Letbeton behøver iofs ikke være blå, der findes også andet. Men det støver som fan gør det, vi har taget nogle af vores vægge ned, så det ved jeg
Det bliver mere slå i stykker end save, men ellers er vel princippet det samme 
Alle burde have en egen "slacker", min hedder Peter og har byggefirma, han kommer forbi og tjekker mine planer og siger ok eller gør sådan her i stedet, jeg må bygge selv men hjælpen er uvurderlig d^_^b
Alle burde have en egen "slacker", min hedder Peter og har byggefirma, han kommer forbi og tjekker mine planer og siger ok eller gør sådan her i stedet, jeg må bygge selv men hjælpen er uvurderlig d^_^b
Hvis det nu skulle være letbeton, må jeg vel sørge for at samle nok aggressioner sammen, så skal det nok lykkes at få det ned også! 
Hjælp er virkelig uvurderlig, særligt når man ikke kan noget om sådan noget... Alligevel har jeg taget en 2-årig erhvervsuddannelse til bygningsingeniør, men sjovt nok nævnes der ingenting om væg nedtagning eller om andet relevant...
Hjælp er virkelig uvurderlig, særligt når man ikke kan noget om sådan noget... Alligevel har jeg taget en 2-årig erhvervsuddannelse til bygningsingeniør, men sjovt nok nævnes der ingenting om væg nedtagning eller om andet relevant...
Desværre findes der jo ingen manualer på, hvordan man nu tager en væg ned - Det har en tendens til at blive meget - "Nå ja.." og "OH!", men frem for alt erfaringer til fremtiden.
Uddannelse er dyrt, og den bedste måde at lære på er vel at lave fejl for så at gøre det rigtigt næste gang.
Uddannelse er dyrt, og den bedste måde at lære på er vel at lave fejl for så at gøre det rigtigt næste gang.
Kan forestille mig det. Føles rart, at jeg er ene ejer af lejligheden, så jeg kan stå der og bande for mig selv, når det går galt og slipper for andres nedladende kommentarer om det hele 
HELVETE! Nu har jeg fået adgang til lejligheden og det første jeg gjorde var at gå løs på garderobevæggen med hammeren. Yderst et hvidt melet materiale, og indenfor noget mørkegråt og melet. Antager at det er letbetonblokke? For gips og regler er det da virkelig ikke. 
Haha.. Ja jeg er ret sikker på det. Væggen er ca. 6 cm tyk og ser ud til kun at have som formål at afskærme garderoberne. Har mailet ejendomsfunktionæren for en sikkerheds skyld og skal se, hvad han har at sige. Ellers må jeg vel nøjes med det hul, jeg indtil videre har haft held med at skære ud 
slacker, Ja, desværre. 
6 cm er jo ikke et præcist mål, men tyk er den ikke. Dog blev jeg lidt usikker, da jeg mailede viceværten og spurgte, hvad det er for materiale, og han svarer, at jeg skal tjekke med bestyrelsen, inden jeg river noget ned. Dette på trods af, at det står, at ikke-bærende vægge kan man rive ned uden tilladelse. Hmm.. Det virker som om, han ikke har rigtig styr på det.
6 cm er jo ikke et præcist mål, men tyk er den ikke. Dog blev jeg lidt usikker, da jeg mailede viceværten og spurgte, hvad det er for materiale, og han svarer, at jeg skal tjekke med bestyrelsen, inden jeg river noget ned. Dette på trods af, at det står, at ikke-bærende vægge kan man rive ned uden tilladelse. Hmm.. Det virker som om, han ikke har rigtig styr på det.
Mmm...med din indstilling kan det kun gå godt
flere piger skulle turde prøve, det er jo sådan en pige, man kun kan drømme om...
Ha’ en god dag og held og lykke
Ha’ en god dag og held og lykke
Haha, jeg ser det som en nødvendighed at prøve. Ikke kun fordi dagens løsning med væggen er rigtig dårlig, men også for at lære noget. Arbejder i et byggefirma, men har knap nok løftet en hammer før. Og bare derfor har jeg købt en lejlighed, hvor alt undtagen sildebensparketten i stuen skal udbedres. Et passende projekt at starte med. Vi får se, hvordan det lykkes, haha. Væggen bliver det første projekt i hvert fald.
Men jeg har læst et sted, at man også kan save i væggen med en almindelig fukssvans? Jeg er lidt bange for bajonetsaven. Føles som om jeg kommer til at skære min arm af eller noget andet klodset.
Men jeg har læst et sted, at man også kan save i væggen med en almindelig fukssvans? Jeg er lidt bange for bajonetsaven. Føles som om jeg kommer til at skære min arm af eller noget andet klodset.
Er det letbeton eller lignende, vil du snart blive træt, hvis du skal save i hånden, et alternativ er en lille bilmaskine og begynde yderst, så ser du ret hurtigt, hvordan det går. Hvis du skal leje hos Cramo, så spørg dem, hvilken maskine og hvilke mejsler de anbefaler. Glem ikke høre-, mund- og øjenbeskyttelse. En stabil spand til at bære ud med er at foretrække frem for sække.