Jeg har ansøgt om nedrivningstilladelse samt byggetilladelse på samme tid. Jeg har nu fået tilladelsen og overvejer nu, hvordan jeg skal rive garagen ned (8x14m). Jeg vil gerne gøre det selv for at spare på omkostningerne. Garagen er lige og ca. 3,5m til kip. Indvendigt sidder der enkel gips på ydervægge, som er 45x95 (det er de bærende vægge), og udenpå er der z-panel. Taget er betontagsten på lægter og derefter en eller anden fiberdug uden brædder.

Jeg overvejer at skære ydervæggen hele vejen ca. 1,7m op langs huset, som er 14m på begge sider. Derefter spænde stærke stropper mod spær og forsøge at trække med bil, så alt falder sammen.

Skal du gemme/genbruge noget af materialet? Skal du sende det til genbrug eller køre det selv?

Jeg ville nok tage tagpladerne ned først, forsigtigt eller ej, derefter indvendig gips. Disse vil du alligevel ikke blande med resten.

Isolering? Tag ned og læg i poser, husk maske og handsker.

Nu burde der kun være træ og metal tilbage, omtrent. Sav og træk ned.

Container til blandet affald kan jo lejes, det bliver måske ikke så dyrt. Under alle omstændigheder er det en rarere nedrivning, hvis gips og isolering er væk, så ser du lettere udragende søm.

• Synes
Argastesnickaren
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.