Hej,
Jeg er i gang med at renovere et 2-plans rækkehus fra 1971. Huset indeholder en dobbeltgarage. Den ene plads er mindre end den anden, da ca. 2x2m i det ene hjørne er "stjålet" til WC & Garderobe tilgængelig fra hallen.
Jeg overvejer at rive WC'en og bygge en ny på det område, der bruges til garderobe i dag. På den måde kan jeg tilbageføre lidt plads til garagen. Den væg, der da skal rives for at give plads til garagen, er i letbeton (blåbeton muligvis?).
To overvejelser er dukket op.
1) Kan en væg af letbeton være bærende? Etagedækket er støbt i beton.
2) Den nye væg jeg bygger, skal den også være i letbeton eller tilsvarende? Findes der regler for, hvilken type væg der skal være mod garage? Hvor der kan være brandfarlige væsker og andet,