Hej,
Jeg overvejer at fjerne en opmuret firkant i kælderen ved siden af skorstenen (se billede).
Da jeg begyndte at bore, opdagede jeg en gammel kanal, som sandsynligvis har været brugt til oliefyret engang.
Hvis jeg fjerner hele firkanten (som altså er uden for murstenen), vil der blive et hul ind i murstenen ifølge skitsen på fotografiet. Hullet bliver vel ca. 10-20 cm dybt og ca. 60 cm højt (går skråt mod hjørnet).
Det er vel ikke noget problem at fjerne dette og så mure op igen og pudse, eller kan der opstå problemer som revner/sætninger?
Hele murstenen er ca. 70*80 cm
Er ikke vant til sådan noget arbejde
Taknemmelig for svar fra nogen, der har erfaring med dette.