Skal rive stykket mellem de to døre for at åbne rummet mere, som I kan se på billedet.
Bor i lejlighed i flerfamiliehus og alle indervægge er af gips, så det burde være ret enkelt.
Er dog ikke professionel, så jeg har brug for lidt råd.

Hvilke værktøjer skal jeg bruge? I badeværelset, som er under renovering, så vi, at der er stålregler i væggene. Kan jeg forvente, at der sidder to stålregler mellem dørene, som dørkarmene er fastgjort i, eller burde de være af træ?

Tror ikke, der er trukket nogen el i stykket mellem dørene, da stikkontakterne sidder ved siden af dørene.
 
  • To åbne døre i en væg med orange tapet i en lejlighed. Dørene har hvide karme, og der er mørkt tæppe på gulvet.
Brækjern, skruetrækker og multimaskine så klarer du jobbet.

Begynd med at fjerne dørene og derefter karmen. Skru karmene væk, så kan du se, hvad de var fastgjort i. Er det karmeskruer, har du brug for et specialværktøj til at skrue dem ud. Derefter saver du bare gipsen mellem dørene på begge sider og bryder gipsen løs. Så skal du fjerne reglen, der sidder der, og hvis det bliver vaklende, skal du måske forstærke med en ny regel over hele bredden.
 
Ok, tak for svaret! Men hvilket værktøj er nødvendigt for at skrue karmskruen ud?
Ville det fungere at save væggen ud med en tigersav, eller har man brug for en stærkere maskine?
 
Er det bare det lille stykke, der skal væk? Og hvordan skal det se ud derefter?

At rive ned er ikke noget problem, den der væg kan du rive ned med en almindelig koben tror jeg, men det skal helst rives ned så pænt, at det bliver nemt at bygge op igen bagefter.

Jula har en billig tigersav, som virker meget prisværdig.
 
Ja, det er kun det lille stykke mellem dørene, der skal væk. Evt. kommer vi til at sætte skydedøre der, men det ligger længere frem i tiden.
 
Danneman85 sagde:
Ok, tak for svar! Men hvilket værktøj behøves der for at skrue ud karmskruv?
Ville det fungere at save ud væggen med en tigersav eller behøver man en stærkere maskine?
http://www.jula.se/verktyg-for-karmskruv-302043
 
Du skriver flerboligbyggeri, jeg håber det ikke er en lejebolig.
 
Andelsbolig naturligvis!
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.