F
Skal rive del af væg i min lejlighed ifølge det rødmarkerede på tegningen.
Var på kommunen og kiggede også på konstruktionsplanen. Der var ikke nogen indvendige vægge tegnet ind overhovedet. Betyder dette, at de indvendige vægge ikke er bærende?

• Plantegning af lejlighed med en rødmarkering, der viser den del af væggen, der skal rives. Omfatter stue, køkken og flere værelser.
Hvis du lægger konstruktionsritningen op, bliver det lettere at bedømme!

AnneFi
Ved din udlejer/BRF forening ikke, hvilke vægge der må rives?

Ser ikke ud til at være bærende. Enkel test. Er den tynd og i gips er det nok ok at rive.
Men jeg foreslår, at du beder formanden fra foreningen om at kigge på det.

Selv ville jeg tjekke ifølge ovenstående og rive. Bærende vægge plejer oftest at være i beton eller have kraftig bjælke oppe i loftet. Bor/sa et hul og du ser.

F
AnneFi sagde:
Vet ikke din udlejer/BRF forening hvilke vægge der kan fjernes?
Ok, jeg var ikke så detaljeret i mit spørgsmål.
Konstruktionstegningen fandtes kun på diapositiv og var kun generel og ikke for min del af ejendommen. Det er en ny brf forening, der endnu ikke fungerer og ikke ved, hvordan man tolker tegningerne. "Formanden" siger, at vi ikke må rive bærende ydervægge...:).
Det er efter min vurdering letbeton. Konstruktionen er fra 1940, og jeg bor på 5. etage ud af 5. Ingen bjælke oppe i loftet.

Er væggen i gasbeton og gætter på 7 cm tyk, er den ikke bærende, og du kan rive den ned. Enig med formanden, riv ikke ydervæggene, de er bærende! :)

De vægge, der ikke findes på tegningen, blev sandsynligvis tilføjet efter huset blev bygget og er derfor nok ikke bærende :)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.