Hej!
Jeg vil gerne bygge væk skunken samt ca. 5 meter af en bærende væg, hvad jeg antager er "hjertemuren", i mit træhus bygget i 1969. Jeg føler mig dog lidt vildfaren i, hvordan jeg skal gribe det an, for jeg er ikke så kyndig i dette. Hvis jeg har forstået det rigtigt, når jeg googler, så kræves der en byggeanmeldelse til Stockholms stad og tegninger for, hvordan væggene skal aflastes. Et byggefirma, jeg spurgte, mener, at det er usædvanligt at anmelde indvendige arbejder til kommunen, og at jeg kan kontakte en arkitekt "hvis jeg føler, at jeg vil have tegninger".
Har I nogle idéer om, hvordan jeg bør tænke? Bør jeg kontakte en konstruktør/arkitekt separat, eller behøves det overhovedet? Findes der firmaer, som kan tage sig af alt inkl. tegninger og anmeldelse, hvis det er nødvendigt?
Jeg vedhæfter tegning, så I kan se, hvilke vægge jeg mener.

• Bygningsplan med tre røde cirkler markerer bærende vægge, der ønskes fjernet i et træhus fra 1969.
Hvis skunkrum skal åbnes op og de vertikale reglar fjernes, bør du kontakte en konstruktør. Tagkonstruktionens funktion ændres, så det vil kræve en omlægning. Desuden er etageadskillelsen også ophængt i de vertikale reglar, så effekten på etageadskillelsen skal også kontrolleres. Uden at vide, hvordan fundamentet ser ud, ville jeg forsøge at forkorte åbningen i midtervæggen; 5m er langt, og bjælkedimensionen vil sandsynligvis blive kedeligt stor.

• Synes
BirgitS og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.