Hej
Jeg bor i Stockholm og har besluttet mig for at rive en bærende væg mellem køkken og stue.
Åbningen skal være omkring 2,5 m høj og 1,5 meter bred.
Jeg fandt efter lidt research ud af, at man først skal kontakte en byggnadskonstruktör.
Det viste sig at være lettere sagt end gjort. Men til sidst har jeg haft held.
Derefter overtager et hulboringsfirma, har jeg forstået.
Heller ikke det var let at få fat på.
Lykkedes at finde et, men de laver kun hullet og har ingen styr på, hvordan man får fat på eller indsætter den bjælke, der er nødvendig.
Er det rimeligt? Bør et hulboringsfirma ikke have styr på det?
Hvordan får jeg fat på bjælken? Hvem sætter den ind?
Jeg føler mig forvirret og ville sætte pris på, hvis nogen gad forklare, hvordan jeg kommer videre.
Og hvis I har tips til firmaer, ville det også være fantastisk.
Jeg bor i Stockholm og har besluttet mig for at rive en bærende væg mellem køkken og stue.
Åbningen skal være omkring 2,5 m høj og 1,5 meter bred.
Jeg fandt efter lidt research ud af, at man først skal kontakte en byggnadskonstruktör.
Det viste sig at være lettere sagt end gjort. Men til sidst har jeg haft held.
Derefter overtager et hulboringsfirma, har jeg forstået.
Heller ikke det var let at få fat på.
Lykkedes at finde et, men de laver kun hullet og har ingen styr på, hvordan man får fat på eller indsætter den bjælke, der er nødvendig.
Er det rimeligt? Bør et hulboringsfirma ikke have styr på det?
Hvordan får jeg fat på bjælken? Hvem sætter den ind?
Jeg føler mig forvirret og ville sætte pris på, hvis nogen gad forklare, hvordan jeg kommer videre.
Og hvis I har tips til firmaer, ville det også være fantastisk.
Er det villa eller andelsbolig?
BRF så skal du have tilladelse fra foreningen. Villa er det dit eget ansvar.
Du kontakter under alle omstændigheder et byggefirma, der tager sig af dette for dig, hvis du føler, at du selv ikke besidder den nødvendige viden.
BRF så skal du have tilladelse fra foreningen. Villa er det dit eget ansvar.
Du kontakter under alle omstændigheder et byggefirma, der tager sig af dette for dig, hvis du føler, at du selv ikke besidder den nødvendige viden.
Jeg sidder selv i bestyrelsen i min brf, så tilladelse er fikset. Ligeså anmeldelse til Bygningstilsynet.H Holmspel sagde:
Men når det gælder byggevirksomhed går det i stå. Meget få arbejder med privatpersoner ser det ud til. Svært at finde dem i det mindste.
Klik her for at svare