M Maestrono sagde:
Låter som rena rånet. Lägg upp ritningar här så lär du få hjälp helt gratis.
M Maestrono sagde:
Låter som rena rånet. Lägg upp ritningar här så lär du få hjälp helt gratis.
Det gælder væggen for den røde markering, at fjerne helt eller dele for at åbne op lidt mellem køkken og stue. (lige køkken)

Eventuelt også dele af den anden væg, blå markering for at få yderligere plads til et evt. L-formet køkken.

Indvendigt tegning 1:50
Udvendigt/facade 1:100

Noget som kan siges med sikkerhed bare ved at kigge på disse tegninger?

• Bygningstegning viser en lejlighed med køkken og stue, markeret med rød og blå linje for potentielle vægændringer mellem rum.
  • Arkitektonisk tegning af en to-etagers bygning med flere vinduer og en veranda, vises fra forskellige vinkler.
Desværre kan man ikke sige så meget med hjælp af disse tegninger. Man behøver at vide mere om, hvordan huset er bygget. Type af tagstolper, type af bjælkelag mm. Det bedste er, hvis der findes en teknisk beskrivelse. Byggeår er altid en vigtig oplysning.

• Synes
Martin_jkpg
  • Laddar…
J justusandersson sagde:
Det er desværre ikke muligt at sige så meget ud fra disse tegninger. Man skal vide mere om, hvordan huset er bygget. Typen af spær, typen af bjælkelag mm. Det bedste er, hvis der findes en teknisk beskrivelse. Byggeår er altid en vigtig oplysning.
Tak for hjælpen!

Teknisk beskrivelse ser ud til at være vanskelig at få fat i, dette er alt, hvad jeg har fået ud via byggesagsarkivet. Byggeår er 1976.

Hvad er alternativet, at få en konstruktør til at kigge på stedet?

Ja, uden gode tegninger og beskrivelser må en kompetent person se huset på stedet. Visse undersøgelser kan du gøre selv, f.eks. tage dig op på loftet og fotografere spærene. Du bør også kunne finde ud af, hvad etageadskillelserne består af, træ eller beton. Hvis det er træ, kan du lave yderligere undersøgelser for at finde ud af gulvbjælkeretningen. Så kan du jo spørge naboen, om hun/han har nogle tegninger.

• Synes
Martin_jkpg
  • Laddar…
Appendix Appendix sagde:
Skickat tips på den konstruktör i norra Sthlm jag använde mig af i PM
Ville også gerne have info om konstruktør i sthlm da jeg har et projekt på gang.

Hej kan du venligst sende den videre til mig også står over for præcis det samme problem :(

Hej, søger også konstruktør i Södra Skåne om nogen har noget tip.

tak!

C Cookiiee sagde:
Hej, søger også konstruktør i Sydlige Skåne hvis nogen har noget tip.

tak!
Hej, vi havde samme overvejelse bare i Göteborg fra et år siden og kom i kontakt med firmaet Villcon som jeg varmt kan anbefale, de var både hurtige og effektive! Som jeg forstod det laver de opgaver i hele Sverige så kunne måske også fungere for jer?

Skriver med kontaktoplysningerne her:
Adrian Fernandes
0735 239219
adrian@villcon.se

Hej,

Jeg bor i den sydlige del af Stockholm og vil lave en døråbning mellem køkken og stue i en "semibærende"/bærende væg (i en lejlighed).
Jeg undrer mig, om nogen har erfaring med et lignende projekt og kan give tips om enten totalentreprise eller konstruktør, hulskærer og kontrolansvarlig?

Tak på forhånd
Martin

C Cookiiee sagde:
Hej, søger også konstruktør i Södra Skåne hvis nogen har et tip.

tak!
Fik du nogensinde fat i en god konstruktør i Skåne? Ham som alle tipser om har lukket sin virksomhed.

N NinaWr sagde:
Fik du nogensinde fat i en god konstruktør i Skåne? Han som alle anbefaler har lagt sin virksomhed ned.
Hej,
Jeg tog en bærende væg ned for et par år siden og fik fat i en konsulent, som lavede alle beregninger og ordnede tegninger til en god pris. Dette er i det nordvestlige Skåne. Men håndterede alt via mail, smidigt og enkelt.

RoHa72 RoHa72 sagde:
Hej,
Jeg tog ned en bærende væg for et par år siden og fik fat på en konsulent, som lavede alle beregninger og ordnede tegninger til en god pris. Dette er i det nordvestlige Skåne. Men klarede alt via mail, smidigt og enkelt
Åh tak så meget for hurtigt svar! Har du lyst til at sende kontaktoplysninger? :)

N NinaWr sagde:
Åh tak så meget for hurtigt svar! Har du lyst til at sende kontaktoplysninger? :)
Du har pm

• Synes
NinaWr
  • Laddar…
Hej!
Herligt at denne tråd har været i gang i snart 4 år, jeg har læst igennem og bor i Malmö og ville have brug for præcis den hjælp med kontakt, som andre beskriver vedrørende byggingeniør og KA, gerne tips om entreprenører som gør dette for rimelige penge også.

Taknemmelig for alle tips!

E EmilEngvall sagde:
Hej!
Herligt at denne tråd har været i gang i snart 4 år, jeg har læst igennem og bor i Malmö og ville have præcis den hjælp med kontakt som øvrige beskriver vedrørende bygginjengör og KA, gerne tip på entreprenører som gør dette for rimelige penge også.

Taknemmelig for alle tips!
Hej,

samme situation her - lykkedes det dig at finde en god konstruktør?

Mvh
Alex

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.