nzsc
T Tusenhörningen sagde:
Fik ikke hul igennem med den anbefalede kontrolansvarlige i tråden. Er der nogen andre, der har tips til en kontrolansvarlig i Malmö, der tager sig af mindre projekter for privatpersoner?
Her finder du alle certificerede KA.

• Synes
FrauleinT
  • Laddar…
@nzsc, tak fordi du er så fantastisk og hjælper i denne tråd. Jeg har fået kontakt med et par stykker for tilbud. Når det hele er klart, skriver jeg i denne tråd, hvis nogen anden har behov.

• Synes
NinaWr og 1 anden
  • Laddar…
T Tusenhörningen sagde:
@nzsc, tak for at du er så fantastisk og bistår i denne tråd. Jeg har fået kontakt med et par stykker for tilbud. Når det hele er færdigt skriver jeg i denne tråd, hvis nogen anden har behov.
Jeg anvendte Mats Eriksson (mebyggkakelab@gmail.com) som KA da jeg rev en bærende væg. Jeg syntes han var god og nem at arbejde med, han tog 4000 i alt for arbejdet. Jeg brugte i øvrigt Kjell (som der gives tips om her) som konstruktør.

Mats boede selv i Malmö ude på Håkanstorp, bortset fra under byggeriet så kom han forbi 2 gange. En gang inden renoveringen startede og en gang efter for at tjekke om vi var tilfredse med alt. Han virkede til at have godt styr på byggebranchen og kom med mange gode tips og råd. Kan anbefales.

• Synes
yonipacheko
  • Laddar…
Hej, vil bare bidrage og fortælle hvordan det gik for mig, ledte primært efter en konstruktør i Stockholmsområdet men var også åben for at kontakte konstruktøren i Malmö hvis jeg ikke fandt nogen her.

Jeg stødte på min nabo som arbejder med nedrivning og fik gennem ham tips om en konstruktør de plejer at bruge, hos Kåver & Mellin.

Kostede 8500:- inkl moms, ca. 6 timers arbejde gætter jeg. Det tog dog nogle uger at få det, da han gjorde det ved siden af. Et par omgange frem og tilbage med forslag fra mig som blev mødt godt. God dialog i telefonen og via Mail.
Tilfreds med materialet.

M markspark1989 sagde:
Jeg vil også gerne deltage i dette, dvs. hvilken konstruktør, de samlede omkostninger, tidsforbruget osv. :)

Befinder mig i Stockholmsregionen og overvejer at bygge om fra 2-værelses til 3-værelses. Jeg har en bærende væg mellem køkken og stue (se vedhæftet tegning, hvor køkkenet er "øverst" i tegningen). Hus fra tidligt 1900-tal, etage 3/5. Jeg har dog ikke tænkt mig at rive væggen helt ned, men snarere åbne den op to steder (størrelsesmæssigt ville hullerne blive som for en dør ved det ene sted og lidt større ved det andet sted).

Hvis folk har tips modtages de gerne med alt fra konstruktører i Stockholmsregionen til praktiske detaljer!
Hej,

Gjorde du renoveringen og har du nogen konstruktør at anbefale? Sidder i samme situation nu i Stockholm og tager taknemmeligt imod al den hjælp, jeg kan få :)

Senest redigeret:
Jeg brugte den konstruktør, der blev anbefalet her i tråden. Det gik meget hurtigt og glat. Fik desuden besked fra bygningskontoret, at ingen KA er nødvendig, da væggene ikke er bærende, som vi først troede.

Nu til problemet - jeg kan ikke finde et hulboringsfirma, der kan udføre arbejdet. Har kontaktet nogle, der har sagt, at de ikke udfører arbejde for privatpersoner, og Diamantborrarna, som skulle sende et tilbud, har ikke vendt tilbage (skal prøve at kontakte dem igen, men de virkede tvivlsomme). Yderligere en ville ikke bruge ROT, fordi "det bliver for meget ekstra arbejde," hvilket fik mig til at mistænke, at de ville gøre det sort. Hvilke byggefirmaer har I, der bor i Malmöområdet, brugt, og er der nogen, I kan anbefale?

Annickaaa Annickaaa sagde:
Hej,

Udførte du renoveringen og har du nogen konstruktør at anbefale? Sidder i samme situation nu i Stockholm og tager taknemmeligt imod al den hjælp, jeg kan få :)
Hej Annickaaa, håber alt er godt med dig. Jeg søger en konstruktør til renovering af vores hus i Spånga. Kunne du hjælpe mig med navnet og kontaktoplysningerne på den konstruktør, du brugte? Mange tak på forhånd og ønsker dig en fortsat god dag! Mvh Kristoffer Hederstierna

nzsc nzsc sagde:
Kolla inbox!
Hej! Nu kanske jag er sent ude så her et år senere men ville gerne have oplysninger til din konstruktør også!

Mvh,
Rebecka

nzsc nzsc sagde:
Konstruktør, Malmö
Kjell Kristiansson
KK Construction AB
070-633 68 52
kkr@telia.com
Anbefales varmt!

Hulletager, Arlöv
Sandor Dancs
Diamantborrarna AB
070-853 81 06
info@diamantborrarna.se
Anbefales varmt!

Kontrolansvarlig, Södra Sandby
Hans Svensson
H S Bykonsult AB
070-950 50 20
hans.svensson@bykonsult.m.se
Anbefales varmt!
Undskyld så denne efter jeg havde sendt beskeden til dig!

Hej hej! Hvilken herlig tråd!
Vi sidder i samme situation lige nu men søger konstruktør i Göteborg, er der muligvis nogen her som har en god kontakt?

Mvh
Catharina

• Synes
NinaWr
  • Laddar…
noca noca sagde:
Hej hej! Hvilken herlig tråd!
Vi sidder i samme situation lige nu men søger konstruktør i Göteborg, er det muligtvis nogen her som har en god kontakt?

Mvh
Catharina
Hej,
Jeg brugte mig af Kjell som konstruktør. Vi klarede al kontakt via mail så hvis du ikke har behov for at mødes så kan jeg anbefale ham.

• Synes
noca og 1 anden
  • Laddar…
nzsc nzsc sagde:
Jeg ved ikke, om det er en seriøs eller useriøs virksomhed. Kender dem dog ikke. Men prislisten på deres hjemmeside virker nogenlunde rimelig, synes jeg.

Jeg behøvede for eksempel ikke undersøge, om væggen i mit tilfælde var bærende eller ej. Klarede det meget godt på egen hånd takket være tegninger, som jeg havde bedt om fra bygningskontoret i min kommune.

Konstruktionsplan for opspænding betalte jeg ca. 5500kr inkl. moms. (6 arbejdstimer). Læs mine tidligere indlæg.

Se din inbox! Jeg sender info om, hvem jeg hyrede. Derefter skal du naturligvis selv vurdere, om du vil gå videre med den ingeniør, jeg hyrede, eller om du vil overlade opgaven til en anden.

Hej! Har du stadig kontaktoplysninger eller navn på gode virksomheder? Vi skal fjerne en bærende væg og installere bjælker i en ejerlejlighed, vi har købt, mellem køkken og stue :)

Tak på forhånd!

nzsc nzsc sagde:
Konstruktør, Malmö
Kjell Kristiansson
KK Construction AB
070-633 68 52
kkr@telia.com
Anbefales varmt!

Hulletager, Arlöv
Sandor Dancs
Diamantborrarna AB
070-853 81 06
info@diamantborrarna.se
Anbefales varmt!

Kontrolansvarlig, Södra Sandby
Hans Svensson
H S Bykonsult AB
070-950 50 20
hans.svensson@bykonsult.m.se
Anbefales varmt!
Rimelig pris for at beregne afløsning for en bærende væg
https://www.byggahus.se/forum/threa...-en-baerande-vaegg.300559/page-5#post-3548294

• Synes
nzsc
  • Laddar…
Hej,

Udførte du renoveringen og har du nogen konstruktør at anbefale? Sidder i samme situation nu i Stockholm og tager taknemmeligt imod al den hjælp, jeg kan få :)
Hej,

Hej, jeg er også meget interesseret i at komme i kontakt med en god konstruktør, jeg er taknemmelig for at komme i kontakt med jeres konstruktør, hvis vedkommende har gjort et godt job :)

Halløj!
Jeg fandt denne tråd, da jeg googlede, står over for det samme problem og undrer mig om du stadig har en kontakt? Tak på forhånd!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.