Hej,

Vi skal åbne en dør i en bærende væg og udvide en anden dør i en anden bærende væg, så jeg er også interesseret i en ingeniør i Malmö-området. Er også interesseret i et billigt godt byggefirma, der kan gøre dette.
Så jeg ville gerne have tips om gode sådanne tak.

BirgitS
Er det meget hemmeligt hvilke konstruktører I har ansat, eftersom I ikke vil skrive i tråden hvilke de er?

• Synes
ajn82
  • Laddar…
nzsc
BirgitS BirgitS sagde:
Er det meget hemmeligt hvilke konstruktører I har hyret, eftersom I ikke vil skrive i tråden, hvem de er?
Det er absolut ingen hemmelighed. Hvorfor jeg ikke har lagt kontaktoplysningerne i tråden, er nok mest fordi jeg ikke ved, om det er forenligt med forumets regler. Det kan måske opfattes som en slags markedsføring, selvom det ikke er.

Men på grund af den store interesse, der er, vil jeg bede en moderator, fx @hempularen, kommentere i tråden om, hvorvidt det er tilladt at lægge kontaktoplysninger op. I så fald gør jeg det mere end gerne, så jeg slipper for at besvare alle PM'er, jeg får konstant. :)

Senest redigeret:
  • Synes
LiseJ og 4 andre
  • Laddar…
BirgitS
nzsc nzsc sagde:
Det er absolut ingen hemmelighed. Hvorfor jeg ikke har lagt kontaktoplysningerne i tråden er nok mest fordi jeg ikke ved om det er foreneligt med forumets regler. Det kan måske opfattes som en slags markedsføring, selvom det ikke er det.

Men på grund af den store interesse der er, vil jeg bede en eller anden moderator, fx @hempularen kommentere i tråden om hvorvidt det er tilladt at lægge kontaktoplysninger op. I så fald gør jeg det meget gerne, så jeg slipper for at besvare alle de PM'er jeg får konstant. :)

Fik du noget svar?
Her er en til, der gerne vil høre, hvem du hyrede :-)

Kan jo bare give feedback på, hvordan det gik for mig.

Skulle rive to murstensvægge med 1200mm mellemrum, hvoraf den ene var bærende. Begge var cirka 2600 lange og 2700 høje. 125mm mursten på den ikke-bærende og 150mm mursten på den bærende.

Hyrede konstruktøren i henhold til tip fra tråden, og han leverede på et par dage.
Han tog 900kr/t + moms. Han havde brug for 6 timers arbejde, så det endte på 6750kr for hans del.

Kontaktede derefter en kontrolansvarlig, som udarbejdede en kontrolplan og viste, hvad jeg skulle sende ind til kommunen. Kommunens afgift var cirka 1700kr, og jeg fik besked efter cirka en uge.

Fik tilbud fra to hulskærevirksomheder (rettere sagt fik svar fra disse, spurgte 5-6 uden svar)
Fik et tilbud på 25000 efter rot af den ene, med nedrivning, opsætning af to HEA140 og bortkørsel af alt affald.
Den anden gav et tilbud på 26000 efter rot for samme arbejde eller 18500 efter rot for kun at sætte op bjælker og skære snittene i væggen. Det sidste valgte vi, jeg købte en borhammer fra jula for en 500ing og fjernede selv murstenen med hjælp fra familien. Nemt.

Så totalt:
Konstruktør 6750kr
Kommunen 1700kr
Hulskærer inkl. bjælker 18500kr
Kontrolansvarlig: endnu ikke modtaget faktura
I alt ca. 27.000kr, det bliver nok et par tusinde dyrere for KA

• Synes
Sofie Holm og 3 andre
  • Laddar…
Modtager gerne tips på kontrolansvarlig og hulborer, du har hyret! @Maestrono

Hej,
Skulle gerne også få kontaktoplysninger til denne konstruktör.
MvH /Tim

Havde også værdsat tips til en god konstruktør med rimelige priser i Stockholmsområdet! Vil rive en væg, som evt. er bærende, samt flytte vinduer i en anden væg. Fik et tilbud på næsten 30000kr i dag for konstruktionstegninger ...

• Synes
JBR55
  • Laddar…
@nzsc fik du nogen klarhed i, hvorvidt reglerne tillader at lægge referencer ud her? Er i samme situation i Malmø som flere her og er også meget taknemmelig for gode tips!

@Maestrono, jeg er også nysgerrig om hulborere og kontrolleransvarlig. Tak for din sammenstilling omkring omkostninger, jeg synes, omkostningerne lyder meget rimelige. Blev du tilfreds med arbejdet fra hulborere, og blev alt godkendt af kommunen?

Hej, Jeg er som alle andre i denne tråd på jagt efter en konstruktør for afveksling ved huloptagning i væg. Tak på forhånd.

D
Hej,

Jeg lavede tidligere i år en aflastning og facadeændring af et sommerhus og brugte da:

https://bygglovstjanst.se/

Jeg mener, jeg betalte omkring 5000-8000kr.

Helt ok! Meget kommunikation frem og tilbage men det skyldtes meget, at jeg var lidt rudis og ikke vidste præcis, hvordan jeg skulle have det. Var afhængig af konstruktionen for skydedørene og havde givne mål for åbningen, hvilket skulle passe med mit flade tag.

Jeg havde allerede klarlagt de store træk, inden jeg kontaktede konstruktøren. Fik meget hjælp på forummet.

Tråden kan I finde her:

https://www.byggahus.se/forum/threads/oeppning-i-yttervaegg.329255/

@nzsc Hvilken fantastisk god og hjælpsom tråd! Jeg vil ligesom alle andre gerne vide, hvilke virksomheder du har hyret, da jeg skal lave en lignende renovering i min lejlighed. Hvad endte den samlede omkostning på? Byggetilladelse, tegningsdokumenter, konstruktør og udført arbejde? Var du også tilfreds med byggefirmaet? Jeg troede, det ville være den svære del, men jeg sad allerede fast i jagten på en konstruktør.

@Maestrono Hvilken god præsentation! Så taknemmeligt for mig, som er helt grøn på dette område. Jeg er også nysgerrig på, hvem du hyrede som hulltager og kontrolansvarlig, hvis du er tilfreds med dem?

nzsc
Jeg har ikke fået nogen klarhed @Tusenhörningen om det er tilladt at offentliggøre kontaktoplysninger eller ej. Jeg har desværre haft meget travlt på det seneste, og derfor har jeg ikke svaret.

Jeg har under alle omstændigheder sendt PM til alle dem, der har efterspurgt oplysninger om konstruktør, hulborer og kontrolansvarlig. De andre, der har deltaget i tråden, og som allerede har fået hjælp af mig eller en anden, må meget gerne byde ind og videresende oplysningerne.

Del jeres erfaringer. Det bliver bedre, hvis vi kan hjælpe hinanden på den måde.

• Synes
LiseJ
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.