Vi har lavet en ambitiøs udvendig renovering af huset, men det der mangler at blive ordnet er en meget nedslidt brotrappe.

Har fået et tilbud på 181.000 SEK inkl moms ex ROT. Specifikationen var form, armering, støbning samt beton. Da dette lå langt over min kalkyle, er jeg taknemmelig for input på nedenstående:

– Priseniveau for totalrenovering af betontrappe for en privat villa uden for Stockholm (se billeder)
– Udførelse og holdbarhed. Traditionel beton vs fx Marmocit overfladebelægning
– Evt. tips til firmaer at kontakte

Tak på forhånd,
Erik Leonsson

• Udendørs betontrappe ved siden af en bygning med sort trærækværk og græs omkring. Trappen ser nedslidt ud og har brug for renovering.
  • Nedslidt og ujævn betongtrappe med revner, brug for renovering.
  • Nedslidt betontrappe foran hus med trædør, flankeret af nedbrudte gelændere og en potteplante; græs og vegetation i nærheden.
  • Wow
Oskick og 1 anden
  • Laddar…
RoTe
Hahahah 181 000kr hahahahahha herre gud. Anlita en smed i stedet så har du en trappe for en brøkdel af prisen og du slipper for beton der forvitres.

• Synes
  • Haha
Nalleman64 og 5 andre
  • Laddar…
Udendørs trappe i metal og træ med gelænder, fører op til en terrasse ved et hus. Græsplæne og træer i baggrunden.
Typ sådan.

• Synes
Nalleman64 og 2 andre
  • Laddar…
Indhent flere tilbud, det tilbud ligger mindst 140k over hvad der er rimeligt

• Synes
Nalleman64
  • Laddar…
Ja smedetrappe er ingen dum idé, frem for alt for holdbarheden. Googlade hurtigt og der findes jo flere fine løsninger

• Smedejerns trappe med gelænder fører til grøn dør på beige bygning, ideel for holdbarhed og stilfulde løsninger.
  • Udendørs smedejernstrappe med sorte gelændere fører op til en terrasse med en hvid parasol. Der er cykler og planter ved siden af trappen.
  • En smedetrappe med metalgelænder foran en husdør, monteret på en betonplade.
  • Smidestrappe til terrasse på et moderne hus, med sorte gelændere, som giver holdbarhed og æstetisk appel. Græsplæne og flisebelægning omkring.
  • Metalsnortrappe med sorte gelændere fører til hvid dør i en bolig. Grusbelægning omgiver trappen.
  • Synes
A-M-S og 3 andre
  • Laddar…
Farstatjej90
180 000 kr? Det er altså trappen, det gælder? Du er sikker på, at de ikke hørte forkert og troede, det var pladen (til huset), der skal støbes om?

• Synes
  • Haha
Johnny Beebo og 2 andre
  • Laddar…
RoTe
Havde du valgt en trappe i beton havde det alligevel krævet en smed for at fikse et fint rækværk, så ring rundt til nogle af dem i stedet og så behøver man jo ikke at bede om fast pris heller.

Farstatjej90 Farstatjej90 sagde:
180 000 kr? Det er altså trappen det drejer sig om? Du er sikker på, at de ikke hørte forkert og troede, det var pladen (til huset), der skulle støbes om?
Haha ja det ville ikke være utroligt. Men nej 100% at de har styr på, hvad der skal gøres. De har set film af trappen og har sendt flotte referencebilleder fra tidligere projekter. Det er jo et omfattende arbejde, selvom beløbet er meget højt.

• Synes
Ruckelägare
  • Laddar…
RoTe RoTe sagde:
Havde du valgt en trappe i beton, havde det alligevel krævet en smed for at lave et flot gelænder, så ring rundt til lidt af dem i stedet, og så behøver man jo ikke at bede om fast pris heller.
Ja præcis, dette arbejde ville sikkert være stoppet på over 200K med en smed alligevel. Skal tjekke med dem, hvad de vil have for at smede hele trappen.

Støb sider, fyld op og læg granitsten.
Gjorde da jeg byggede for 4 år siden.
1100 kr leveret for 1200 mm brede i massiv granit.
Tror jeg har et eller andet foto i mit album.

Jeg havde armeret og støbt den selv, hvis nu ikke smedejernstrappe bliver valget selvfølgelig.

Du har jo målene og at binde armering er jo ikke så svært. Skru formen fast efter hvert trin med lidt for meget beton i. Det bliver selvfølgelig lidt arbejde, men dette er jo ikke et umuligt projekt selv for en amatør.

RoTe
ErikLeo ErikLeo sagde:
Ja precis, dette job ville sikkert være endt på over 200K med en smed alligevel. Skal lige høre dem, hvad de vil have for at smede hele trappen.
Nu viser du ikke meget af huset, men ville en sort smedetrappe med trin i samme træsort som du har på dørene, ikke være pænt?

• Synes
Bästerortarn og 2 andre
  • Laddar…
B
Tror min trappe med material var typ 5-8000 kr. Lavede det på nogle aftener og weekender, ved siden af fuldtidsarbejde. Armeret betontrappe med overflade af hugget granit.

Herregud, man skal jo være læge nu til dags for at have råd til at gå på arbejde, hvis noget på huset skal laves med håndværkere.

• Synes
Bästerortarn og 2 andre
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.