Vi har lavet en ambitiøs udvendig renovering af huset, men det der mangler at blive ordnet er en meget nedslidt brotrappe.
Har fået et tilbud på 181.000 SEK inkl moms ex ROT. Specifikationen var form, armering, støbning samt beton. Da dette lå langt over min kalkyle, er jeg taknemmelig for input på nedenstående:
– Priseniveau for totalrenovering af betontrappe for en privat villa uden for Stockholm (se billeder)
– Udførelse og holdbarhed. Traditionel beton vs fx Marmocit overfladebelægning
– Evt. tips til firmaer at kontakte
Tak på forhånd,
Erik Leonsson
Har fået et tilbud på 181.000 SEK inkl moms ex ROT. Specifikationen var form, armering, støbning samt beton. Da dette lå langt over min kalkyle, er jeg taknemmelig for input på nedenstående:
– Priseniveau for totalrenovering af betontrappe for en privat villa uden for Stockholm (se billeder)
– Udførelse og holdbarhed. Traditionel beton vs fx Marmocit overfladebelægning
– Evt. tips til firmaer at kontakte
Tak på forhånd,
Erik Leonsson
Medlem
· Blekinge
· 12 255 indlæg

Typ sådan.
Haha ja det ville ikke være utroligt. Men nej 100% at de har styr på, hvad der skal gøres. De har set film af trappen og har sendt flotte referencebilleder fra tidligere projekter. Det er jo et omfattende arbejde, selvom beløbet er meget højt.Farstatjej90 sagde:
Ja præcis, dette arbejde ville sikkert være stoppet på over 200K med en smed alligevel. Skal tjekke med dem, hvad de vil have for at smede hele trappen.RoTe sagde:
Støb sider, fyld op og læg granitsten.
Gjorde da jeg byggede for 4 år siden.
1100 kr leveret for 1200 mm brede i massiv granit.
Tror jeg har et eller andet foto i mit album.
Gjorde da jeg byggede for 4 år siden.
1100 kr leveret for 1200 mm brede i massiv granit.
Tror jeg har et eller andet foto i mit album.
Jeg havde armeret og støbt den selv, hvis nu ikke smedejernstrappe bliver valget selvfølgelig.
Du har jo målene og at binde armering er jo ikke så svært. Skru formen fast efter hvert trin med lidt for meget beton i. Det bliver selvfølgelig lidt arbejde, men dette er jo ikke et umuligt projekt selv for en amatør.
Du har jo målene og at binde armering er jo ikke så svært. Skru formen fast efter hvert trin med lidt for meget beton i. Det bliver selvfølgelig lidt arbejde, men dette er jo ikke et umuligt projekt selv for en amatør.
Tror min trappe med material var typ 5-8000 kr. Lavede det på nogle aftener og weekender, ved siden af fuldtidsarbejde. Armeret betontrappe med overflade af hugget granit.
Herregud, man skal jo være læge nu til dags for at have råd til at gå på arbejde, hvis noget på huset skal laves med håndværkere.
Herregud, man skal jo være læge nu til dags for at have råd til at gå på arbejde, hvis noget på huset skal laves med håndværkere.
Klik her for at svare