Hej alle!
Jeg smider et spørgsmål her:
Vi har boet i lidt over 2 år i et træhus fra 2003, hvor vi er de anden ejere. Efterhånden har vi bemærket, at der opstår revner i loftet i et område, se vedhæftede billede. Det ser altså ud til at revne mellem pladerne i loftet. Jeg antager, at man må acceptere, at det bevæger sig i et træhus? Jeg har ikke spurgt de tidligere ejere, om de havde de samme revner og så spartlede og malede før de solgte. Vi har skiftet facade til en totrins pudsfacade med luftspalte, men jeg har svært ved at tro, at det skulle påvirke. Det kan knirke og larme en del i huset i forbindelse med temperaturændringer. Bør vi bekymre os og lade nogen se på det, eller er det bare at spartle og male?
Tak på forhånd!

Indvendigt loft med revner mellem pladerne, set i et træhus fra 2003. Lampestik og ledning hænger ned fra loftet.

Spackle og male er næppe en permanent løsning, revnerne kommer tilbage. Det kunne jo være interessant at spørge tidligere ejere om evt. spackling. En sådan konstruktion er jo i grunden umulig at gøre revnefrit i et træhus.

Skru væk en loftdåse og se hvis det er et eller to lag gips.
Ser ud til at være et lag, og da spiller det næsten ingen rolle hvad I gør, for det vil revne alligevel, er det to lag og du får sådanne revner er det værre. Da er det forkert overlap, forkert skruet eller noget som bevæger sig for meget.
/Torpalainen

senfunkis - alle indvendige lofter består vel af sammenføjede plader så vidt jeg ved?
Torpalainen - der er et lag gips

Tapetsere loftet med loftvæv og male.

alex86 sagde:
Tapetsera loftet med loftvæv og mal.
Been there, done that. Skruede ekstra i alle pladerne, nye papirsamlinger, bedste spartelmasse, godt limfugtet Microlitvæv og tre lag Scotte på det. Lige forbandet sprækker det, men nu mere i Microlitsamlingerne... :mad:

Medmindre man vil bygge om det hele med ny spredtpanel osv., så tror jeg kun, at det er Huntonit- eller Moelven-plader, der gælder.

Det sidder som det står i et tidligere ofte plader i loft, MEN i de fleste tilfælde bruger man jo plader med en form for not ved montering på regelværk i træhuse. Så kan pladerne bevæge sig uden at sprække samlingerne, som bliver tilfældet, hvis plader sættes kant-til-kant.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.