Det ser ud som om strimlen er løsnet ved samlingen, medmindre det er fugt, der har fået malingen til at slippe.
Du skal skrabe løs maling væk og derefter lime en papirstrimmel fast med vandfast vævlim, og så spartle, slibe og male på ny.
Hvis det er et gammelt loft, så tag en farveprøve med til en maleriforretning, så kan de blande den samme farve, så du ikke behøver at male hele loftet om.
Det vil dog vise sig som en "plet", hvis lyset falder på, men normalt set bliver det ikke så forstyrrende...
Du skal skrabe løs maling væk og derefter lime en papirstrimmel fast med vandfast vævlim, og så spartle, slibe og male på ny.
Hvis det er et gammelt loft, så tag en farveprøve med til en maleriforretning, så kan de blande den samme farve, så du ikke behøver at male hele loftet om.
Det vil dog vise sig som en "plet", hvis lyset falder på, men normalt set bliver det ikke så forstyrrende...
Tak for svar
Det er relativt nybygget, og de lavede fejl med loftspotsene, så gipspladerne blev skårede der, og så blev de lagt ende/ende og spartlet, når de skulle sætte det tilbage. Jeg tror ikke, de brugte remissa i samlingen, da det ville bygge for meget, så det er kun spartlet, og det skulle holde
Det, der har rejst sig, er gipspladens papir, som er blevet som en skal, og det skræmmer mig lidt, hvordan kan det være sket?
Mvh
Bambi
Det er relativt nybygget, og de lavede fejl med loftspotsene, så gipspladerne blev skårede der, og så blev de lagt ende/ende og spartlet, når de skulle sætte det tilbage. Jeg tror ikke, de brugte remissa i samlingen, da det ville bygge for meget, så det er kun spartlet, og det skulle holde
Det, der har rejst sig, er gipspladens papir, som er blevet som en skal, og det skræmmer mig lidt, hvordan kan det være sket?
Mvh
Bambi
Nej, det er jo helt forkert. Det kan aldrig holde uden strimmel!
Når man skærer en gipsplade, rives papiret ofte lidt op. Spartelmassen er jo fugtig, når den påføres, så vil det opløse papiret endnu mere, og så vil stykket løsne sig.
Når der så bliver forandringer i luftfugtigheden (som nu om foråret), så bliver der bevægelser i materialerne i loftet, og så tilsyneladende nok til, at disse "papirostumper" rejser sig.
De må komme tilbage, skrabe maling af og lægge strimler, ellers vil snart hele loftet se ens ud...
Når man skærer en gipsplade, rives papiret ofte lidt op. Spartelmassen er jo fugtig, når den påføres, så vil det opløse papiret endnu mere, og så vil stykket løsne sig.
Når der så bliver forandringer i luftfugtigheden (som nu om foråret), så bliver der bevægelser i materialerne i loftet, og så tilsyneladende nok til, at disse "papirostumper" rejser sig.
De må komme tilbage, skrabe maling af og lægge strimler, ellers vil snart hele loftet se ens ud...
Hej,
Jeg tror aldrig, de kommer tilbage, og jeg vil ikke tage kampen op, da det kan løses for mindre beløb og ikke er værd den energi, en kamp kræver. Det er tre gipsplader, der er skåret på lignende måde, og kun denne, som har boblet sig, og det først efter tre år, men måske først nu bevægelsen blev boble-udløsende? Til gengæld har alle fået en minimal revne, ca. 0,5mm, som også findes ved nogle væg-gipssamlinger, hvordan fikser man det bedst?
Mine overvejelser er:
1. bare maling
2. bare elastisk fugemasse
3. sandspartel og maling, men bliver det ikke plettet, hvis man skal gøre det ved hver lille revne her og der?
Mvh
Bambi
Jeg tror aldrig, de kommer tilbage, og jeg vil ikke tage kampen op, da det kan løses for mindre beløb og ikke er værd den energi, en kamp kræver. Det er tre gipsplader, der er skåret på lignende måde, og kun denne, som har boblet sig, og det først efter tre år, men måske først nu bevægelsen blev boble-udløsende? Til gengæld har alle fået en minimal revne, ca. 0,5mm, som også findes ved nogle væg-gipssamlinger, hvordan fikser man det bedst?
Mine overvejelser er:
1. bare maling
2. bare elastisk fugemasse
3. sandspartel og maling, men bliver det ikke plettet, hvis man skal gøre det ved hver lille revne her og der?
Mvh
Bambi
Den eneste måde at få det til at holde og blive pænt er desværre at skrabe løs maling væk og spartle på ny med remse.
At lægge latexfuge er jo enkelt, billigt og hurtigt, men ikke den pæneste løsning. Bare maling fungerer ikke, det revner ret snart igen desværre.
At lægge latexfuge er jo enkelt, billigt og hurtigt, men ikke den pæneste løsning. Bare maling fungerer ikke, det revner ret snart igen desværre.
Klik her for at svare
