Hej,

Jeg har sat en dip-bar op på væggen.

Dip-baren er monteret på en tyk bræt og er i sin tur monteret på væggen og fastgjort i 3 regler.

Den sidder oppe med i alt 9 skruer (3 i hver regel), og da jeg strammede den øverste skrue i midter-reglen, gjorde jeg det for stramt, og der lød et knæk i reglen, og skruen fæstner ikke længere.

Taknemmelig for tips om, hvad der kan gøres..

Væggen vil blive udsat for høj belastning, når man skal træne der.

• Vægmonteret dyppebøjle installeret på træplader, fastgjort med skruer; en skruemærket pil peger på det problematiske punkt.
TedG TedG sagde:
Hej,

Har satt op en dipstang på væggen.

Dipstangen er monteret på en tyk bræt og er i sin tur monteret på væggen og fastgjort i 3 reglar.

Sidder oppe med i alt 9 stk skruer (3 stk i hver regel) og da jeg strammede den øverste skrue i midterreglen, gjorde jeg det for hårdt, det smældede inde i reglen og skruen fanger ikke længere.

Taknemmelig for tips til hvad der kan gøres..

Væggen vil blive udsat for høj belastning når man skal træne der.
Det er ikke så skruen gik af?

• Synes
TedG
  • Laddar…
T Tompafix sagde:
Det er ikke sådan, at skruen knækkede?
T Tompafix sagde:
Det er ikke sådan, at skruen knækkede?
Du har helt ret! Prøvede aldrig at skrue den ud.

Tak for dette

• En løs skrue i et stykke træ, delvist ude af hullet, med en bolt og skive, ses sammen med to fastspændte skruer i baggrunden.
  • Synes
Tompafix
  • Laddar…
Så løsner dippstængerne sig jo inden planken. De sidder jo kun med fire almindelige træskruer 😀

T Tompafix sagde:
Så løsner dippestængerne sig nok inden planken. De sidder jo kun med fire almindelige træskruer 😀
Måske der den største risiko ligger 😀

• Sort metalben med monteringsplade fastgjort til træ med bolte.
TedG TedG sagde:
Måske ligger den største risiko der 😀
Aha den var boltet 👍troede den sad med træskrue 😃

Ser ud til at sidde med mindst dobbelt så mange skruer som nødvendigt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.